سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی گفت: پرونده این فرد مفتوح و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

پرونده بقایی مفتوح است/داشتن یا نداشتن پرونده قضایی ملاک تشخیص صلاحیت نیست

به گزارش گلستان24،​ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای  در صدونهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آقای بقایی در اظهارات اخیر خود از رهبر معظم انقلاب به خاطر صدور دستور آزادی تشکر کردند و اینکه آیا نوع اتهامات این فرد مشخص است یا خیر، زیرا می‌تواند در تصمیم‌گیری شورای نگهبان موثر باشد، اظهار کرد: همانطور که بارها گفته‌ام درباره اظهارنظر در خصوص کسانی که هنوز حکم‌شان صادر و نهایی نشده معذوریت قانونی داریم. 

وی تصریح کرد: این پرونده هنوز مفتوح است و قرار یا حکم نهایی صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: تشخیص صلاحیت از ناحیه شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی الزاما به داشتن یا نداشتن پرونده مربوط نیست زیرا ممکن است کسی پرونده داشته باشد و صلاحیتش هم تایید شود و عکس این مسئله هم ممکن است یا امکان دارد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر داشتن یا نداشتن پرونده مفتوح یا غیرمفتوح الزاما باعث احراز یا رد صلاحیت افراد نمی‌شود البته مواردی هم وجود دارد که این مسئله تاثیرگذار است اما الزامی نیست. 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره صدور دستور آزادی بقایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این موضوع را از خود این فرد بپرسید.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار