رئیس ستاد انتخابات استان گلستان خبر داد:

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گلستان از امروز آغاز شد و تا ۶ فروردین ماه ادامه دارد.

آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گلستان

به گزارش گلستان 24، علی اصغر طهماسبی صبح امروز در مراسم آغاز ستاد انتخابات شهرستان گرگان و نام نویسی از نامزدها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز تا 6 فروردین سال 96 از داوطلبان انتخابات شوراها در همه فرمانداری ها و بخشداری‌های استان گلستان نام نویسی می‌شود.

وی افزود: در این مدت همه فرمانداریهای استان از ساعت 8 صبح تا 14 و در صورت عدم پایان مراحل ثبت نام تا ساعت 16 ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تصریح کرد: در مرحله پیش ثبت نام در کل استان نزدیک به یک‌هزار نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت نام 860 نفر نهایی شده است.

طهماسبی گفت: ستاد انتخابات در استان گلستان با 8 کمیته مانند کمیته‎های بازرسی، حراست، امنیت، آموزش، فناوری و اطلاعات، اطلاع‌رسانی و دبیر ستاد انتخابات تشکیل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه در دوره گذشته انتخابات مردم استان گلستان 80.39  درصد شرکت کردند که در طول تاریخ این استان بی‎نظیر بوده، افزود: برای حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات جلسات منظمی در استان انجام می‎شود.

وی افزود: استان گلستان بیش از یک میلیون و 867 هزار نفر جمعیت دارد و یک هزار و 625 شعب اخذ رای در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه 938 روستا و 30 شهر در انتخابات شورا شرکت خواهند کرد، افزود:  در انتخابات پیشرو هر شهر و هر روستای ما یک حوزه انتخاباتی است.

طهماسبی افزود: 769 روستا کمتر از یک‌هزار نفر در استان هستند که شوراهایشان 3 نفر، 169 روستا بالغ بر یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند که شوراهایشان 5 نفره و  26 شهر استان گلستان کمتر 50 هزار نفر جمعیت دارند که شورای‎های این شهرها  5 نفر و سه شهر، گنبدکاووس، علی‌آباد‌کتول و بندرترکمن بالغ بر 50 هزار نفر جمعیت دارند که شورای 7 نفره خواهند بود.

وی با بیان اینکه گرگان بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد و در این دوره از انتخابات 9 نفر عضو شورای اسلامی این شهر خواهند بود، افزود: 107 روستا کمتر از 100 نفر در استان گلستان جمعیت دارند و انتخابات شورا در آنها انجام نمی‎شود اما انتخابات ریاست جمهوری را در این روستاها خواهیم داشت.

فرماندار گرگان هم در این مراسم گفت: افرادی که قصد ثبت‌نام دارند، همه مدارک خواسته شده را به همراه داشته باشند.

سید عباس حسینی افزود: با توجه به اینکه از مدت‌ها قبل نسبت به تهیه گواهی عدم سوء‌پیشینه اطلاع‌رسانی شده بود، اگر همه موفق به دریافت نشده‌اند گواهی موقت برای آنها صادر و تا پایان مهلت ثبت‌نام فرصت دارند گواهی خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار