امام جمعه بندرترکمن:

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری، گفت: سال گذشته دولت اقداماتی داشته است، در عین حال دولت باید در سال جدید بیشتر دقت و توجه کند تا تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید و اشتغال بیشتر برای جوانان کشورمان همراه باشد.

دولت به تحقق اقتصاد مقاومتی همراه با تولید بیشتر و اشتغال توجه کند/ واردات کالای قاچاق و قابل تولید در کشور عامل نابودی تولید داخلی

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی: اشتغال و تولید» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم‎له سال جدید را نیز سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند ولی به تولید و اشتغال اشاره کردند که این فرامین مقام معظم رهبری حاکی از آن است که کشور به اقتصاد قوی، تولید قوی همراه با مدیریت قوی نیازمند است که این از جمله مسائلی است که دولتمردان باید رعایت کنند که رئیس جمهور محترم در این خصوص به مقام معظم رهبری نامه نوشتنه‎اند و قدردانی کردند.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برخورداری مدیران از سه فاکتور تدین،  روحیه انقلابی و کارآمد، خاطرنشان کرد: همانطور که معظم‎له فرمودند هر زمانی که مسؤولان کشور متدین  و کارآمد بودند و انقلابی و جهادی عمل کردند مشکل مردم حل شد بلعکس هر جایی که مدیرت‎ها ضعیف، ناامید، غیر انقلابی و بی‎تحرک بود کار متوقف شده است.

*ورود کالای قاچاق و بی‎توجهی مسؤولان به اقتصاد مقاومتی

امام جمعه بندرترکمن با انتقاد از ورود کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد باید حرام شرعی اعلام شود و آن را موجب شرمندگی دانستند.

منصوری ادامه داد: در ایام قبل از نوروز شنیده شده بود در هر ساعت 6 کانتینر لباس و کفش از ترکیه وارد ایران شده است، حال سوال این است چرا باید با این اقدامات به تولید داخل ضربه وارد شود؟ چرا با وجود تأکید مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد مقاومتی مسؤولان بی‎توجهی می‎کنند؟ علت ورود این همه کالای قاچاق چیست؟ آیا ورود کالای قاچاق عامل نابودی تولید داخلی و ضربه به اشتغالزایی نیست؟

وی با اشاره به دیگر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توان و قابلیت‎های جوانان ایرانی، تشریح کرد: همانطور که معظم‎له فرمودند جوانا ایرانی انقلابی و پرتوان هستند، جوانان ایرانی همان کسانی هستند که غنی‎سازی را در مدت کوتاهی از سه و نیم درصد به 20 درصد رسانده‎اند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه ایران از لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت‎های طبیعی و زیرزمینی کشوری قوی است، خاطرنشان کرد: اگرچه یک سوم جمعیت جهان را داریم ولی گاهی اوقات از لحاظ منابع نفت و گاز در رتبه‎های دوم جهان قرار گرفته‎ایم.

وی با بیان اینکه ملت ایران با وجود مشکلات بسیار اقتصادی در برنامه‎های مذهبی و ملی حضور  پرشوری داشتند، افزود: کشور نیاز به وحدت ملی و حرکت به سوی معنویت دارد تا قدرت خود را به رخ دشمنان بکشد.

منصوری ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب برخی از فاکتورها نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است، سال  گذشته دولت اقداماتی داشته در عین حال دولت باید در سال جدید بیشتر دقت و توجه کند تا تحقق اقتصاد مقاومتی همراه با تولید و اشتغال بیشتر برای جوانان کشورمان باشد.

*خانه‎تکانی برای نوروز آموزشی برای خانه‎تکانی واقعی است

امام جمعه بندرترکمن  در بخش دیگر از سخنانش ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: در اسلام دو نوع سنت اعم از سنت‎های خوب و بد وجود دارد، سنت‎های بد قبل از اسلام و با بروز خرافات‎هایی مانند انجام کارهای بیهوده برای ماه‎گرفتگی و خورشید گرفتگی، زنده به گور شدن دختران، انتخاب نام‎های نامتعارف برای برخی افراد وجود داشت که دین اسلام روی برخی از سنت‎ها خط کشید، برخی را اصلاح کرد.

وی گفت: در کنار سنت‎ها بد و نادرست برخی از سنت‎های خوب نیز وجود داشت که اسلام آن را برنامه‎ریزی کرد مانند عید نوروز که اسلام با آن مخالفتی نکرده است و روایات و دستورالعمل‎های بسیاری از پیامبر (ص) و ائمه (ع) در خصوص عظمت نوروز بیان شده است.

منصوری با بیان اینکه مردم ایران مردمی متدین بوده و با برخورداری از این روحیه معنوی لحظه تحویل سال نو را در بقاع متبرکه، حرم ائمه (ع)، مکان مقدسی همچون مناطق جنگی و ... سپری می‎کنند، افزود: در دوران صفوی با تداخل روز عاشورا با عید نوروز، شاه صفوی آن روز را عاشورا و روز بعدی را نوروز نامید.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه مردم ایران مردمی شاد و متدین هستند و دین اسلام نیز برای شادی ارزش قائل شده است، با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) بیان کرد: اگر می‎توانید هر روز را نوروز قرار بدهید و در راه خداوند به یکدیگر هدیه داده و صله‎رحم انجام دهید.

وی اشاره به اینکه هدیه دادن تنها به هدیه مادی ختم نمی‎شود، ابراز کرد: گاهی اوقات بخشش، صله‎رحم و دید و بازدید، آشتی بین دو خانواده یا اقوام و ... خود یک هدیه است.

منصوری بهار را همانند یک مدرسه‎ای نامید که کلاس‎های مختلفی دارد و تصریح کرد: کلاس‎های بهار حاوی درس‎های مختلف خودشناسی، خداشناسی، معادشناسی، دیگرشناسی، گذشت، ایثار، صله‎رحم و ... است.

امام جمعه بندرترکمن یادآور شد: از طرفی خانه‎تکانی برای نوروز تنها یک خانه‎تکانی ظاهری نیست بلکه آموزشی برای خانه‎تکانی واقعی و بهره‎برداری بهتر از سال جدید است تا فکر کنیم آیا در سال 1395 مفید بوده‎ایم؟ آیا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل کردیم؟ چه میزان اجناس ایرانی خریدیم و به تولید ملی افتخار کردیم؟ و ... این موارد مسائلی است که باید با تفکر به آن برای سال جدید برنامه‎ریزی کرد.

وی اضافه کرد: در دنیای گرفتار امروزی که با ایجاد تکنولوژی و ابزارهای جدید ارتباطات و صله‎رحم کم شده و توقعات افزایش یافته است ایام نوروز و صله‎رحم اقدامی جالب است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار