نگاهی به حوادث تروریستی اخیر در اروپا؛

نا امنی ها و کشتار به وجود امده در غرب به علت حمایت دولت های غربی از تروریست ها در عراق و سوریه بوده است.

غربی ها باد کاشتند وطوفان برداشت کردند

 به گزارش گلستان 24،در سال 2002 که رئیس جمهور امریکا جرج بوش سودای تسخیر عراق را در سر خود می پروراند،ابو"مصعب الزرقاوی" به دستور "اسامه بن لادن"، سرکرده پیشین القاعده، از افغانستان به عراق رفت؛ این عنصر تروریستی اردنی الاصل با تاسیس گروه تروریستی جدیدی به عنوان شاخه القاعده در عراق، با پشتیبانی بن لادن از تروریست های تکفیری سراسر جهان خواست تا به این شاخه جدید القاعده بپیوندند.

با ورود ارتش آمریکا به عراق، الزرقاوی جنگ داخلی را در این کشور راه انداخت. وی علیه اکثریت اتباع شیعه نشین عراق، مقر سازمان ملل مستقر در این کشور و همچنین نیروهای ارتش آمریکا عملیات تروریستی جنایت باری را مرتکب شد. عناصر این گروه با استفاده از تکنیک هایی چون سر زدن، بمبگذاری خودروها و خشوت بی رحمانه به جنگ داخلی خونینی دامن زدند.

 آمریکا در بمباران هوایی که در سال 2006 میلادی انجام داد ابو مصعب الزرقاوی و اسامه بن لادن را به هلاکت رساند در ادامه با به هلاکت رسیدن سرکرده القاعده، ایمن الظواهری از شاخه القاعده در عراق تحت عنوان "دولت اسلامی عراق" یاد کرد.

با ادامه فعایت های این گروه،به دستور القاعده شاخه دیگری از ان به نام جبهه النصره در سوریه تشکیل شد،که با ادامه یافتن درگیری های داخلی در سوریه این گروه قدرتمند شد و از تمامی افراد جهان خواست تا در این گروه عضو شوند که اتباع کشور های امریکا وانگلیس و چند کشور اروپایی دیگر از جمله این افرادی بودند که به این گروه پیوستند.

سوریه از جمله کشور های عربی بود که از کشور فلسطین درمقابل اسرائیل حمایت می کرد،به این علت هم نگرانی های زیادی را برای کشور های اروپایی و امریکا به وجود اورد،در ادامه این نگرانی ها کشور های غربی تصمیم گرفتند تا با حمایت سیاسی و مالی از گروه های تروریستی نظام سوریه را از هم بپاشند، و در حال حاضر با وجود خرابی های زیاد که در سوریه و عراق به بار اورده اند هنور نتوانسته اند به اهداف خود برسند.

با پشتکار و ایمان نیرو های مقاومت در حال حاضر داعش نتوانسته به اهدافی که در سر خود داشته برسد و هر روز خبر جدیدی مبنی برازاد سازی منطقه ای در سرزمین های تحت سیطره داعش به گوش می رسد این موضوع باعث شده تا این گروه تروریستی منابع زیادی را از دست بدهد.

با شکست های پی در پی داعش برخی از عناصر اروپایی ان با برگشت به کشور های خود،خواهان این هستند که قوانین داعش را در کشور خود اجرایی کنند و بر این باورند که با انجام عملیات تروریستی در کشور های خود مبارازت خشونت امیز خود را همانند جنگ های عراق و سوریه ادامه می دهند.

با حوادث تروریستی که در این سال و سال گذشته در اروپا رخ داد معلوم شد که دولت های غرب با حمایت از این گروه فقط به اتباع و کشور خودشان ضرر زدند،وباعث شدند علاوه بر کشته شدن تعدا زیادی از مردم منطقه تعدا کثیری از شهروندان خودشان  هم به خاک خون کشیده شوند.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار