پاداش دیگر دولت به منتقدان؛ ناسزا به اصحاب رسانه و برخورد فیزیکی هم به کارنامه وزرای تدبیر و امید اضافه شد

​عباس آخوندی در واکنشی به یک خبرنگار با عصبانیت قصد پرت کردن میکروفن وی را داشت و گفت: «خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!».

رگ ارباب رعیتی آخوندی دوباره بالا زد/ عکس و فیلم

به گزارش گلستان24، رفتارشناسی اعضای کابینه دولت روحانی نکات جالب توجهی را نشان می‌دهد. مدیرانی که وقتی میان مردم و رسانه‌ها آفتابی می‌شوند در پاسخ به انتقادات رفتار و سخنانی از خود بروز می‌دهند که نه در شأن یک مدیر دولتی است و نه در شأن مردم و رسانه‌ها.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آماده است مرجوعی کشور کلمبیا است، آیا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است، گفت: «مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.»

در ادامه اما وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار مذکور گفت: «خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!»

 وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: «شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!»[1]

 اتفاق امروز برخورد نامناسب و گستاخانه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که در مقابل پاسخ یک خبرنگار میکروفن وی را گرفت و قصد پرت کردن آن را داشت از جمله این رفتارهای متکبرانه و توام با نگاه ارباب رعیتی است. این درحالی است که آقای وزیر می‌توانست هرچند سئوال برای وی ناخوشایند باشد، با استدلال مناسب پاسخ خبرنگار را بدهد و حتی بگوید پاسخ چنین سئوالی را نمی‌دهم. چنین رفتاری بیش از پیش نشان می‌دهد که آستانه تحمل وزرای دولت روحانی بسیار پایین است.

 

در چند نمونه دیگری که آخوندی با مشکلات مردم روبرو شده است پاسخ‌های بعضا نامربوط و بی‌ادبانه‌ای داده که بیشتر از اینکه موجب تنویر افکارعمومی شود سبب آزردگی خاطر مردم شده است.

 

نحوه پاسخگویی وزیر راه به یک شهروند

به عنوان نمونه آخوندی در واپسین روزهای سال گذشته در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به مردم منتقدی که از گرانی خدمات فرودگاه گلایه دارند، پاسخ‌های عجیبی می دهد.آخوندی به خانمی که از گرانی قیمت پارکینگ فرودگاه گلایه دارد و می‌گوید راهش دور است، می‌گوید «با تاکسی رفت و آمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم.» جالب اینجاست که وزیر با بی‎اعتنایی به این شهروند درحالی که از وی دور می‌شود، می‌گوید: « باید بیشتر ازت پول بگیرن.»

از سوی دیگر وی درباره انتقاد یکی دیگر از مسافران که از گرانی نرخ تغذیه فرودگاه مهرآباد شکایت دارد به یکی از خدمه با لحنی جالب توجه می گوید: «این مشتریه می گه که شما هفت برابر قیمت می فروشید.» و وقتی این پاسخ را می شنوند که گرانی بیشتر از نرخ عمومی در سطح شهر تهران است، اما هفت برابر نیست، با حالتی تمسخرآمیز نسبت به انتقاد کننده اینگونه جواب می دهد که « خب پس هفت برابر نیست!» اینکه چقدر فرد منتقد حق دارد یا خیر،  مسئله این نیست بلکه موضوع این است که وزیر چقدر انتقادپذیر است و با چه ادبیاتی با مردمی که ولی نعمتان دولت هستند، برخورد می‌کند.

این درحالی است که در سال گذشته وقتی اتفاق تلخ برخورد دو قطار در نزدیک ایستگاه هفت‌خوان سمنان رخ داد و 46 نفر از هموطنانمان در آتش این حادثه سوختند، گفت:« مسافران بیمه هستند و جای نگرانی نیست.» موضوعی که بسیار مورد آزردگی خاطر خانواده قربانیان این حادثه دلخراش شد.

البته چنین رفتاری در دولت روحانی مسبوق به سابقه و میان اعضای دیگر کابینه روحانی نیز متداول است. همچنین در سال گذشته بود که قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم در پاسخ به انتقاد مردم بدره از وی که از کمبود پزشک متخصص گلایه می کردند، رو به فرماندار این شهر کرد و با این فرض که بر علیه او دسیسه شده به فرماندار گفت که « اگر گذاشتم یک روز دیگر سر کار بمونی. بیشعور!»

به هر جهت فرصت دولت یازدهم در واپسین روزهای کار خود به سر می‌برد و در همین روزهاست که دولت بایستی پاسخگوی آنچه تاکنون انجام داده است، باشد. رئیس جمهور نیز چندی پیش بیان کرد که « از دولت انتقاد کنید که انتقاد از این دولت پاداش هم دارد.» اما تا به اینجای امر تنها پاداش منتقدان و اصحاب رسانه‌ای که برای مطلع شدن افکارعمومی فعالیت می‌کنند، توهین بوده است. چه اینکه رئیس دولت یازدهم نیز با الفاظی چون بی شناسنامه، عصر حجری، بی‌سواد، عقب افتاده، بی‎کار، متوهم، هوچی‌گر، بزدل و حسود و ... منتقدان را خطاب کرده و آنان را به جهنم حواله داده است که متاسفانه با رفتار امروز وزیر راه و شهرسازی به نظر می‌رسد که بر خلاف ژست نقدپذیری روحانی، دولت هنوز تاب انتقاد را ندارند.

منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار