رصد انتخابات؛

یکی از خطوط اصلی ضدانقلاب در چند هفته باقیمانده تا انتخابات، القای وحدت ناپذیری نیروهای انقلاب بر روی نامزدی واحد است.

اتهام ضد انقلاب به بعضی از نامزدهای انقلابی برای وحدت شکنی/ جشن معاندین با انتشار اظهارات احمدی‌نژادی‌ها

به گزارش گلستان24، در فاصله کمتر از چهل روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، آرایش انتخاباتی شکل جدی‌تری به خود گرفته است. نامزدهای اصلی هر یک از جریان‌های سیاسی کشور تقریباً مشخص شده‌اند. علاوه بر احزاب، جریان‌ها و رسانه‌های داخلی، بنگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و دستگاه تبلیغاتی ضدانقلاب نیز تلاش می‌کند تا مسیر تحولات را به سمت دلخواه خود سوق دهد.

دستگاه تبلیغاتی ضدانقلاب، در هر دوره‌ای، از تاکتیکی جدید برای این منظور استفاده می‌کند. در این شرایط نیز برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی اقدامات زیر را پیگیری می‌نمایند:

********

۱- القای وحدت ناپذیری نیروهای انقلاب

یکی از اقدامات رسانه‌های ضدانقلاب در چند هفته باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، القای وحدت ناپذیری نیروهای انقلاب بر روی نامزدی واحد است. رسانه‌های معاند در بطن محتوای تولیدی خود این اتهام را متوجه جریان حزب‌اللهی می‌نمایند که نامزدهای اصولگرا نه برای انجام تکلیف بلکه برای قدرت‌طلبی حاضر به قبول وحدت نخواهند شد.

باوجود نگرانی ضدانقلاب از سازوکار جمنا و احتمال رسیدن به نامزدی واحد، رفتار برخی نامزدهای منتسب به اصولگرایان، این امکان را به ضدانقلاب داده تا برجسته نمودن اظهارات و مواضع آن‌ها، مقصود خود را بیان نمایند.

تأکید بر معرفی کاندیدای دیگر از سوی طیف احمدی‌نژاد و اصرار سعید جلیلی بر نپذیرفتن حضور در جمنا بیشترین مطالب در این بخش به خود اختصاص داده است.

بی.بی.سی فارسی به نقل از رحیم مشایی از احتمال ورود احمدی‌نژاد به عرضه رقابت انتخابات سخن می‌گوید

رادیو زمانه به نقل از مشایی نوشت که بقایی به عنوان نامزد آن‌ها وارد انتخابات می‌شود

علاوه بر این رسانه‌های معاند تلاش دارند تا با ادله خود ساخته خود، اساساً منکر کاندیدای واحد برای جریان انقلابی شوند.

شاید یکی از دلایل طنزگونه آن‌ها معرفی پنج نامزد از سوی جمنا را بدون توجه به سازوکار آن نشان دهنده عدم اتحاد جریان رقیب روحانی معرفی می‌کند و از همه جالب‌تر اینکه برخی شبکه‌های مجازی ضدانقلاب برای منظور خود با قلب واقعیت اخبار دروغ را منتشر می‌کنند.

به طور نمونه، درحالی‌که حاج آقای رئیسی با پذیرش جمنا، رسماً به این جمع ملحق شد، رادیو زمانه در خبری خودساخته نوشت رئیسی راه خودش را از سایر نامزدهای اصولگرایان جدا کرد.

رادیو زمانه با انتشار اخبار دروغ، تلاش می‌کند ائتلاف اصولگرا را شکست خورده نشان دهد

۲- پیگیری اغراض خاص سیاسی در قالب انتخابات

رسانه‌های ضدانقلاب در چند سال گذشته برای رسیدن به اغراض خود همواره اخباری را به صورت متناوب منتشر می‌نموده‌اند. آزادی سران فتنه از حصر خانگی با عنوان رفع حصر یکی از این اغراض بوده و هست. با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات، رسانه‌های معاند در قالب انتشار مواضع مجدد برای رفع حصر فتنه‌گران تلاش می‌کنند. متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی دانسته یا نادانسته در مسیر خوراک تبلیغاتی را برای این بنگاه‌های دروغ‌پراکنی مهیا می‌نمایند؛ بدون آنکه بخواهند به تبعات این جنس از مواضع بیندیشند.

اظهارات احمدی‌نژاد در مورد مخالفتش با حصر به شدت از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مورد استقبال قرار گرفت

۳- نگرانی از حضور آقای رئیسی

پس‌ازاینکه حاج آقای رئیسی به عنوان یکی از نامزدهای اصلی اصولگرایان برای انتخابات آتی مطرح شد، رسانه‌های معاند به‌سرعت حجم انبوهی از مطالب را برای تخریب چهره وی منتشر نمودند. رکن اصلی این جهت‌گیری ضدانقلاب "تبدیل نقطه قوت آقای رئیسی به نقطه‌ضعف وی" بوده است؛ ازآنجاکه مهم‌ترین شاخصه این نامزد جریان انقلابی، برخورد قضایی با گروه‌های تروریستی و برانداز ازجمله جریان نفاق بوده و او سال‌ها در دستگاه قضایی برای امنیت بخشی به جامعه ایران فعالیت کرده است، گروه‌های برانداز و محارب، وی را متهم به آدمکشی می‌نمایند.

البته تخریب چهره رئیسی فقط به این مسئله محدود نمی‌شود بلکه اتهام دریافت حقوق نجومی و تمسخر وی در قالب طنز نیز وجوه دیگر این ماجراست.

یکی از صفحات مجازی ضدانقلاب، برای تمسخر آقای رئیسی از قالب طنز استفاده می‌کند

نگاه مغرضانه ضدانقلاب به رئیسی تا به حدی است که حتی رسیدگی وی به وضعیت زلزله‌زدگان خراسانی را با هدف استفاده تبلیغاتی و ریاکاری تعبیر می‌کنند.

۴- ناامیدی از شانس مجدد روحانی

رسانه‌های خارج نشین که به مدد کم‌کاری دولت تدبیر و امید در چهار سال اخیر تلاش کرده‌اند از خمیر نارضایتی مردم از وضعیت معیشت نانی برای خود بپزند، حالا ناامیدی خود را از شانس پیروزی مجدد روحانی در لابه‌لای اخبار نشان می‌دهند. شاید دغدغه آن‌ها به دلیل آن باشد که با پیروزی جریان معتقد به اقتصاد مقاومتی، وضعیت معیشت بهبود پیدا کند و سطح نارضایتی عمومی در مورد اقتصاد تعدیل شود.

به هر صورت نارضایتی اقتصادی در جامعه ایران از شرایط نامطلوب که نمود عینی آن بیکاری و گرانی است، تهدیدی برای استمرار دولت روحانی به‌حساب بیاید؛ هرچند ضدانقلاب تلاش می‌کند که سستی دولت در این عرصه را به عنوان ناکارآمدی نظام تعبیر نماید.

 

۵- ایجاد انسجام در اردوگاه متشتت دولتی‌ها

جریان نزدیک به دولت روحانی که روزها برای اجماع بر سر روحانی یا نامزد جایگزین دچار سردرگمی است تا کنون نتوانسته به قطعیت از حضور یک نامزد واحد برای خود سخن بگوید. برخی از دولتی‌های بر کاندیداتوری انحصاری روحانی تأکیددارند اما سایر سهام‌داران دولت یازدهم با تردید در مورد انتخاب مجدد وی، از نامزدهای دیگر اسم می‌برند.

در این جهت تلاش می‌شود تا حد امکان این نابسامانی به انحای مختلف مدیریت شود که از آن جمله ایجاد هراس از شکست روحانی در افکار عمومی است.

بی.بی.سی فارسی به نقل از یکی از سران فتنه نوشت: تداوم دولت روحانی مصلحت همه است

۶- تزریق خط دوگانه ملت - نظام

پس‌ازآنکه با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از دوقطبی شدن فضای جامعه، احمدی‌نژاد توصیه به عدم حضور در انتخابات شد. رسانه‌های ضدانقلاب برای قطبی‌سازی جامعه ایرانی تلاش کرده‌اند تا از برخی چهره‌های به عنوان کاندیدای نظام و در طرف مقام از نامزد ملت یاد کنند. این در حالی است که مقام معظم رهبری هیچ‌گاه از فرد خاصی در جریان رقابت‌های انتخاباتی حمایت نکرده و تنها مردم به انتخاب اصلح و حضور پرشور در انتخابات دعوت کرده‌اند. مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب در این میان صیانت از آرای ملت در مقابل کسانی است که بنا ندارند تا آن را بپذیرند.

 منبع: مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار