دبیر هیات بازرسی انتخابات گلستان خبر داد

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان گلستان با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت کشور درباره انتخابات پیش‌رو، گفت: شهرستان‌های استان گلستان در انتخابات اردیبهشت‌ماه سربازرس نخواهند داشت.

انتخابات در استان گلستان سربازرس ندارد/ هر 5 صندوق یک بازرس انتخاباتی دارد

به گزارش گلستان24، هانی محمدی در نشست مشترک روسای هیئت‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان گلستان که در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به ارسال دستورالعمل جدید وزارت کشور پیرامون انتخاب بازرسان در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: در دستورالعمل جدید مقرر شده است که هر پنج صندوق یک بازرس داشته باشد و براساس تقسیمات صورت گرفته و دسته‌بندی‌های موجود هیچ کدام از شهرستان‌های استان گلستان سربازرس نخواهند داشت.

هانی محمدی

وی با بیان اینکه در انتخاب افراد به عنوان بازرس در انتخابات 29 اردیبهشت ماه باید عوامل متعددی توجه کرد، افزود: این عوامل عبارت از حسن شهرت، تقوا، عدم فعالیت انتخاباتی در ستادها، عدم خویشاوندی با کاندیداهای شوراهای شهر و روستا و عدم اشتغال در شهرداری، دهیاری و شورای شهر و روستا هستند.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان گلستان از برگزاری جلسه آموزشی ویژه بازرسان انتخابات در هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه که در گرگان و در سالن جلسات استانداری برگزار می‌شود استاندار محترم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گلستان سخنرانی خواهند کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه در کنار این جلسه آموزشی کارگاه ویژه‌ای برای آموزش بازرسان در چهار شهر گرگان، گنبدکاووس، مینودشت و کردکوی برگزار خواهد شد، ادامه داد: هر کدام از این شهرستان‌ها میزبان عوامل بازرسی شهرستان‌های مجاور خود نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه لازم است روسای هیئت بازرسی انتخابات در شورای اداری شهرستان‌ها نکات لازم را به مدیران ابلاغ کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته این است که مدیران اجرایی و روسای دستگاه‌های دولتی باید بدانند که به هیچ عنوان حق واگذاری امکانات دولتی را برای تبلیغات انتخاباتی له با علیه شخص یا گروهی واگذار کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار