بورسيه‌شدگان در معرض تهمت قرار گرفته، خواهان رسيدگی‌ كلی به وضعيت موجود و بررسی وضعيت بورسيه‌ها در دوران گذشته شده و خواستار بررسی وضعيت وزارت علوم در دوران اصلاح‌طلبان نيز شده اند...

مدرک تحصیلی وبورسیه عجیب مهدی هاشمی+عکس

به گزارش گلستان 24 ، در حالی كه با جنجال‌سازی ابتدایی روزنامه‌های افراطی و برخي از افراد اصلاحطلب، درباره تخلف گسترده در اخذ بورسيه‌های تحصيلی، نوك پيكان اين رسانه‌ها به سوي اصولگرايان نشانه رفته بود، رفته رفته تشت رسوایی اين جماعت بيش از پيش از بام می‌افتد.

 پس از تبديل تخلف ادعا شده توسط مديران سابق وزارت علوم از ۳۰۰۰ نفر به چيزی كمتر از ۲۰ نفر، اين روزها، بورسيه شدگان در صدد اعاده حيثيت از خود و بازگداندن آبروی به ناحق از دست رفته هستند.

بورسيه‌شدگان در معرض تهمت قرار گرفته، خواهان رسيدگی‌ كلی به وضعيت موجود و بررسی وضعيت بورسيه‌ها در دوران گذشته شده و خواستار بررسی وضعيت وزارت علوم در دوران اصلاح‌طلبان نيز شده اند.

اين اتفاق موجب شد تا سخنگوی كميسيون اموزش واكنش نشان داده و بگويد: "یکی از بحث‌‌های ما این است که تحقیق و تحفص از بورسیه‌های دولت‌های گذشته صورت بگیرد، هم از دولت هاشمی، هم خاتمی و هم احمدی‌نژاد و هرکجا تخلفی ثابت شد با آن برخورد می‌کنیم؛ برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی تخلف کرده است."

در اين ميان يكی‌ از كسانی كه به عنوان بورسيه سازمان بهينه سازی مصرف سوخت توانسته مدرك كارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شريف دريافت كند، مهدی‌هاشمی رفسنجانی است. نكته جالب آنكه وی در همان مقطع (مهر ماه سال ۸۰) مديرعاملی اين سازمان كه از زيرمجوعه‌های وزارت نفت است، را نيز برعهده داشت!


با توجه به گواهی صادر شده، وی از سال ۸۰ تا ۸۵ به مدت ۵ سال مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بوده است.

حمیدرضا جلایی پور كه از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت است، در همين رابطه در کتاب جامعه شناسی جریان‌های اجتماعی در صفحه ۲۲۷ نوشته است: «حلقه سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن ۲۵۰۰ دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد. برخی از این دانشجویان در پاره‌ای از انجمن‌های اسلامی به صورت کانون فکری-سیاسی فعال بودند. به یاد دارم در سال ۱۳۷۵ که گروه‌های فشار در دانشگاه تهران و امیرکبیر به جلسات سخنرانی دکتر سروش حمله می کردند و عرصه بر او تنگ شده بود به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه لندن و دبیر انجمن های اسلامی انگلستان با همکاری دیگر اعضای انجمن دکتر سروش را به انگلستان دعوت کردیم. او به مدت ۶ ماه برای دانشجویان بورسیه ای که هم اکنون تعدادی از آنها از فعالان جنبش دانشجویی هستند، جلسات مختلف بحث و گفت و گو داشت، مانند محسن میردامادی و محمدرضا خاتمی که در این دوره نقش کلیدی در حزب و روزنامه ی مشارکت دارند و در رأس فهرست نمایندگان منتخب تهران قرار گرفتند...»

ارسال نظر

آخرین اخبار