حجت الاسلام سیدعلی طاهری:

حجت الاسلام طاهری گفت: با وجود اینکه موضوع فرهنگی یکی از مباحث مهم کشور است، توقع بود که در مناظره‎ها در صداوسیما به این موضوع نیز پرداخت شود اما در نظر گرفته نشده است.

ترویج فرهنگ اسلامی وظیفه نظام اسلامی است/ در مناظره‎ها به موضوع فرهنگی اشاره شود

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سید علی طاهری درباره مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مناظره‎ها یکی از بهترین برنامه‎های انتخاباتی است و سازوکارها برای اجرای مناظره نیز در صداوسیما مناسب است.

وی افزود: مردم در مناظره‎ها نامزدها را با یکدیگر مقایسه می‎کنند و نامزدها نظر‎های خود را بیان کرده و مردم نسبت به حرف‎های آنان قضاوت خواهند کرد. ضعف‎هایی نیز در مناظره‎ها وجود دارد که در هر دوره صدا و سیما آن را می‎تواند برطرف کند.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه از 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره 2 تا 3 نامزد بیشترین درخشش را داشتند، افزود: در این میان آن‌ها، نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور داشتند و امید داریم در مناظره بعدی این روند ادامه داشته باشد و شاهد درخشش بیشتری باشیم.

وی به بازخوردهای مردمی درباره مناظره‎ها اشاره کرد و گفت: برخی موضوعات مردم توقع دارند که به آنها پرداخت شود و قطعا بازخورد مناظره‎ها را مردم خواهند دید.

طاهری تاکید کرد: در مناظره‎ها 3 موضوع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار گرفته و با وجود اینکه موضوع فرهنگی یکی از مباحث مهم کشور است، توقع بود که در مناظره‎ها در صداوسیما به این موضوع نیز پرداخت شود اما در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در فرامین مقام معظم رهبری معضلات فرهنگی به عنوان یک دغدغه مطرح شده و زیبنده بود در مناظره‎ها به موضوع فرهنگی و برنامه‎های فرهنگی یک دولت نیز اشاره می‎شد. باید مباحث فرهنگی که در شان این نظام است توسط یک رئیس جمهور دنبال شود و بخش‎های مختلف مانند تئاتر و سینما هر کدام نقش فرهنگی خود را نسبت به نظام اسلامی ایفا کند.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گلستان افزود: سینما باید به سمت ارزش‎های اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی پیش برود و جشنواره‎های سینمایی مانند دفاع مقدس و عمار در سینما گسترده‎تر دنبال شود؛ در امور فرهنگی ترویج فرهنگ اسلامی وظیفه نظام اسلامی است و باید در دولت‎ها به تقویت امور  فرهنگی پرداخته شود و در کنار این مهم به فرهنگ عمومی جامعه نیز توجه صورت گیرد.

طاهری با بیان اینکه در مناظره‎ها موضوعات فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: انتظار است که صدا و سیما یک مناظره مستقل با موضوع فرهنگی در مناظره‎ها ببیند و یا اینکه در مناظره‎های سیاسی بخش قابل توجه‎‌ای را به موضوع فرهنگی اختصاص دهد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار