مردم ایران قرار است در ماه می در مورد یکی از مهمترین رویدادهای کشورشان تصمیم گیری کنند و رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند.

شخصیت های پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گلستان24، نشریه انگلیسی میدل ایست مانیتور در گزارشی به روند انتخابات و نامزدهای آن پرداخت و نوشت: مردم ایران قرار است در ماه می در مورد یکی از مهمترین رویدادهای کشورشان تصمیم گیری کنند و رئیس جمهور آینده کشورشان را انتخاب کنند.

مناظره تلوزیون

این نشریه انگلیسی با اشاره به رقابت اصلی میان اصولگرایان و اصلاحات نوشت: سیاست ایران دارای پیچیدگی های زیادی است و یکی از مهمترین اتفاق این انتخابات، رد صلاحیت محمود احمدی نژاد بوده است.

میدل ایست آنلاین در ادامه به سه نامزد پیشتاز این رقابت حساس پرداخت و نوشت: رئیس جمهور حسن روحانی یکی از چهره های اصلی این انتخابات است. وی در سال 2013 نیز با وعده هایی در زمینه رفع انزوای سیاسی ایران و ایجاد فضایی آزاد به پیروزی رسید. روحانی 68 ساله توافق برجام را در کارنامه خود داشته و در زمان او بسیاری از تحریم های ایران برداشته شده اند.

حزب اصلاحات و رهبر این حزب نیز از وی حمایت کرده است و این در حالی است که بسیاری از مخالفان وی بر این باورند که وی در حل مشکلات اقتصادی ایران شکست خورده است. اسحاق جهانگیری نیز که معاون اول او می باشد، کاندید شده است و به احتمال زیاد وی در میانه راه به نفع روحانی کنار خواهد کشید.

این منبع در ادامه یکی از اصلی ترین شانس های پیروزی در این انتخابات را آیت الله رئیسی دانست و نوشت: وی از افراد نزدیک به آیت الله خامنه ای بوده است و می توان وی را یکی از اصلی ترین نامزدهای اصولگرا در زمینه به چالش کشیدن روحانی در انتخابات دانست. وی از افراد با نفوذ مذهبی بوده و سوابق اجرایی زیادی نیز در قوه قضائیه دارد. وی منتقد جدی سیاست های اقتصادی روحانی بوده و برخی از اقدامات وی در مشهد در آستان قدس مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

این نشریه انگلیسی یکی دیگر از شانس های اصلی در انتخابات را محمد باقر قالیباف شهردار تهران نامید و نوشت: شهردار اصولگرای تهران که از سال 2005 تاکنون شهردار تهران بوده است به یکی دیگر از چالش های روحانی تبدیل شده است. وی به شدت با سیاست های اقتصادی روحانی مخالف بوده اما وی در گذشته بارها این رقابت مهم را به رقیبان خود باخته است.
 
 
 

ارسال نظر

  • یبلیب
    0

    فقط یک کلمه زنده باد روحانی

آخرین اخبار