اقبال شاکری:زمینه حضور متخصصان در شورای شهر فراهم شود

شاکری با اشاره به این که اصلاح قانون شوراها در دست بررسی است خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در موضوعات متفاوت است. با توجه به این که مقام معظم رهبری سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کرده اند می توان گفت مجمع تشخیص مصلحت می تواند پیگیری های لازم را به منظور بهبود قانون انتخابات انجام دهد.

​لزوم بهبود قانون انتخابات با پیگیری مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش گلستان24 ، رییس کمیته عمران شورای اسلامی  شهر تهران با تاکید بر لزوم فراهم آوردن سازوکار حضور افراد متخصص در شوراهای شهر اظهار کرد:مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند با توجه به ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات، نسبت به بهبود قانونانتخابات در کشور اقدام کند.

 

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به قانون انتخابات شوراها عنوان کرد: با وجود این که این قانون فرصتی را برای حضور تمامی گروه ها و افکار سیاسی فراهم می کند اما از نظر کمک به حضور هر چه بیشتر کارشناسان و تفوق دیگاه کارشناسی در شوراها با ایراد مواجه است.

وی با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته و نیز انعکاس خواست های مردم از صدا و سیما در مورد نمایندگانشان اظهار کرد: مردم به حضور افراد کارشناس و توانمند در شوراها راغب هستند. این موضوع در مورد مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر پررنگ تر است.

وی با اشاره به این که مهم ترین ویژگی شوراهای شهر این است که با زندگی عادی و روزمره مردم سروکار دارد، گفت: در نتیجه حضور افراد متخصص در شوراها در بهبود کیفیت زندگی شهری بسیار اثرگذار است.

لزوم بهبود قانون انتخابات با پیگیری مجمع تشخیص مصلحت نظام/ زمینه حضور متخصصان در شورای شهر فراهم شود

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به این که باید سازوکار شناسایی متخصصان حوزه شهری فراهم شود، عنوان کرد: در مرحله بعد باید این افراد معرفی و حمایت شوند.

شاکری با اشاره به این که اصلاح قانون شوراها در دست بررسی است خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در موضوعات متفاوت است. با توجه به این که مقام معظم رهبری سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کرده اند می توان گفتمجمع تشخیص مصلحت می تواند پیگیری های لازم را به منظور بهبود قانون انتخابات انجام دهد.

منبع : افکار نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار