شبکه فاکس نیوز از یک حمله سایبری گسترده هکرها به هفتاد و چهار کشور جهان از جمله کشورهایی در اروپا و آسیا خبر داد.

حمله هکرها به 74 کشور جهان با کمک بدافزار آژانس امنیت ملی آمریکا
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از حمله سایبری گسترده هکرها به هفتاد و چهار کشور جهان از جمله کشورهایی در اروپا و آسیا خبر داد.
 
به گزارش گلستان 24، بر این اساس، یک بدافزار قدرتمند که گفته می‌شود ساخت آژانس امنیت ملی آمریکاست، کل بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت و درمان انگلیس و همچنین مجموعه عظیمی از شرکتها در دهها کشور دیگر از جمله اسپانیا را هدف حمله سایبری خود قرار داده است.
 
هکرها
 
این حمله سایبری مشکلات عظیمی را در شبکه بیمارستانی و درمانی انگلیس بوجود آورده و باعث لغو بسیاری از نوبت‌دهی‌های صورت‌گرفته در مراکز درمانی این کشور شده است.
 
"ترزا می" نخست وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هدف از این حمله سایبری، صرفا شبکه بهداشت و درمان انگلیس نبوده بلکه حمله‌ای بین‌المللی به چند کشور و چندین سازمان جهانی بوده است.
 
 
مقامات اسپانیا و روسیه نیز روز جمعه اعلام کردند شمار زیادی از شرکت‌های آنها قربانی یک حمله سایبری گسترده شده‌اند.
 
یک ویروس پرقدرت وارد رایانه‌های بسیاری از شرکت‌های اسپانیایی شده و تا زمانی که مبلغ باج خواسته شده پرداخت نشود، سامانه‌ها را مسدود نگه می‌دارد. 
 
فاکس نیوز گزارش داد بدافزار مذکور از آژانس امنیت ملی آمریکا ربوده شده و تاکنون رایانه‌های 74 کشور جهان را آلوده کرده است. 
 
طبق اعلام کارشناسان امنیت سایبری، این بدافزار از نوع "باج‌افزار" بوده و پس از سلب دسترسی کاربر به رایانه خود، اطلاعات آن را هک کرده و در ازای برقرار کردن مجدد دسترسی کاربر به رایانه یا پس دادن اطلاعات از او باج‌خواهی می‌کند.
شرکت امنیتی کسپرسکی اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 45 هزار حمله سایبری را از سوی بدافزار مذکور در این 74 کشور رصد کرده است. مبلغ باج درخواستی این بدافزار نیز بین 300 تا 600 دلار اعلام شده است.
 
یکی از اپراتورهای اصلی تلفن همراه در روسیه، هدف حمله سایبری قرار گرفت. سخنگوی «مگافون» گفت حملات امروز، رایانه‌های دفاتر این شرکت در سراسر روسیه را فلج کرد. 
 
شرکت راه‌آهن دولتی آلمان اعلام کرد سامانه‌های این شرکت روز جمعه، به دنبال حمله سایبری بی‌سابقه به هزاران رایانه در سراسر جهان، به یک بدافزار آلوده شدند. روزنامه بیلد در شماره امروز نوشت بررسی‌ها نشان می‌دهد تابلوهای ویژه اطلاعات مسافران در ایستگاه‌های قطار در نقاط مختلف آلمان با یک بدافزار موسوم به «واناکریپت» هدف حمله سایبری قرار گرفتند.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار