بازهم پای کرباسچی به میان است؛

اخبار تازه از بسته شدن لیست شورای شهر تهران اصلاح‌طلبان با پول و رانت به مانند لیست مجلس دهم آن حکایت دارد.

افشاگری دو زن اصلاح‌طلب درباره لیست اصلاحات/ مهر تایید روزنامه اصلاح‌طلب بر پولی و رانتی بودن لیست اصلاح‌طلبان

به گزارش گلستان 24، نوع لیست بندی و گزینشی که در شورای شهر تهران اتفاق افتاد، فریاد انتقادی بسیاری از اصلاح‌طلبان را بلند کرد. پیش از این در خصوص لیست‌بندی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال ۹۴ برگزار شد،‌ حرف و حدیث‌های فراوانی وجود داشت. در این عرصه گفته شد که برخی از افراد با پول و رانت وارد لیست شده‌اند.

افشاگری کولایی درباره پولی و رانتی بودن لیست امید

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب که با وجود سوابق کاری و داشتن چهره‌ای آکادمیک در جریان اصلاحات از فهرست امید در مجلس شورای اسلامی جا مانده بود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آنا» اعلام کرد: «به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آنها فراهم است، قطعاً نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند. » وی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.‌»

در واکنش به این موضوع روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نوشت: «ورود با رانت و پول به لیست امید؛ این خبر توسط الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام شد؛ خبری که اگر در برخی کشورهای منتشر می‌شد، پس از انتشار آن بلافاصله موجی از استعفا از فعالیت سیاسی و عذرخواهی را با خود به همراه داشت، اما اکنون در عرصه سیاسی ایران خبری از این دست نیست.»  از همین لیست کسانی چون سید فاطمه حسینی وارد مجلس و نماینده مردم تهران شدند که پدرش صفدرحسینی نجومی‌بگیر معروف دولت است که البته بعدها توسط سخنگوی دولت لقب « ذخیره نظام»‌ به وی اعطا شد.

حال افشاگری‌ها در خصوص لیست شورای شهر تهران بعد از انتخابات یک به یک مطرح می‌شود. یکی از این موارد نیز پولی و رانتی بودن لیست شورای شهر تهران اصلاح‌طلبان مانند لیست بندی گذشته شورای سیاستگذاری اصلاحات است.

افشاگری فاطمه دانشور از درخواست دو میلیاردی برای جای گرفتن در لیست اصلاحات

در همین رابطه چندی پیش بود که فاطمه دانشور، عضو شورای شهر چهارم تهران پیشنهاد ۲میلیارد تومانی کرباسچی و حقانی را برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان رسانه‌ای کرد، رسانه‌ای شدن این خبر اما برای خانم دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد. لیست فروشی اصلاح‌طلبان به لیست دوم آنها نیز رسید و رقم‌های ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی از برخی افراد درخواست شده بود.

دانشور بعدها با انتقاد شدید از عارف به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات که کارش تهیه لیست انتخاباتی است،  گفت:‌ «الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید. بنده قبول ندارم که شما گفتید بین ۱۵۰ نفری که رزومه کاری فرستادند بنده نمره کسب نکردم.»

تایید آفتاب یزد بر پولی بودن لیست اصلاحات

همین مسئله توسط یک روزنامه اصلاح‌طلب تایید شد. کانال روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان‌ « چه کسی پیشنهاد ۲میلیاردی برای حضور در لیست امید به نامزدها داده بود؟» نوشت: «یک منبع آگاه  توضیحاتی را در مورد ماجرای درخواست ۲میلیارد تومان از برخی کاندیداهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید ارائه داد. بنا به گفته وی چنین درخواستی از کاندیداهای اصلاح طلب مطرح شده اما نه از سوی اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان. گویا چنین درخواستی از جانب دبیرکل یکی از احزاب سرشناش اصلاح طلب مطرح شده است.»

این روزنامه درباره چگونگی ارائه چنین پیشنهادهایی به نامزدهای انتخاباتی شورای شهر تهران افزود: « بدین صورت که وی با برگزاری جلسات خصوصی با کاندیداهای مطرح و خواستار حضور در لیست امید به آنان پیشنهاد می داده که ۲ میلیارد تومان بپردازند تا بتوانند در لیست حضور داشته باشند. البته مشخص نبوده آقای غ_ک  با چه سازوکاری چنین وعده ای به کاندیداها می داده است.»

البته گرچه این روزنامه سعی کرده است که شورای سیاستگذاری اصلاحات را از این مسئله مبرا کند اما آنچه مشخص است در لیست بندی تهران شورای سیاستگذاری حرف اول وآخر را عارف و این شورا زده و با نفوذ برخی از افراد که مطالبه میلیاردی از نامزدها داشتند برخی از آنان همچون فاطمه دانشور از لیست اصلاحات حذف شده‌اند و این موارد نمی‌تواند رانتی و پولی بودن لیست‌های اصلاح‌طلبان را کتمان کند و مهر تاییدی بر ادعاها و انتقادات اصلاح‌طلبان از نحوه گزینش و لیست‌بندی اصلاحات می‌زند.

​منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار