سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی استان، در گفت و گو با گلستان 24:

در دوران دفاع مقدس ما واردکننده راکت آرپی جی بودیم، اما امروز موشک های دور برد ما مرزهای امنیتی و دفاعی ما را تا گستره جغرافیایی سرزمین های اشغالی نفوذ داده است. امروز ما صادر کننده سلاح و تکنولوژی دفاعی به کشورهای دوست و هم پیمانان منطقه ای خود هستیم.

 آمریکا خوب میداند که صنعت دفاعی ما با زمان جنگ قابل قیاس نیست

سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، از خلیج فارس به عنوان شاهراه مهم اقتصادی نام می برد که به دلیل صادرات 40 درصدی انرژی جهان از اهمیت بالایی در تاثیرگذاری بر امنیت سیاسی- اقتصادی منطقه برخوردار است. همچنین ج ا ا با در اختیارداشتن سراسر سواحل شمالی آن، جایگاهی مهم در ایجاد ثبات و امنیت پایدار ، حوزه اقتصادی را به خود اختصاص داده و نقش آفرینی آن در برقراری صلح و آرامش انکار ناپذیر است. لذا بدلیل درک همین اهمیت ژئوپلیتیکی ایران توسط آمریکا و کشورهای صنعتی غربی است که به تقویت ایران در پیش از انقلاب اسلامی ، جهت ایجاد و حفظ امنیت پایدار در منطقه  پرداخته و از آن به جزیره ثبات یاد می کردند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)

وی معتقد است که با وقوع انقلاب اسلامی و قطع وابستگی ایران از قدرت های مستکبر و مستبد جهانی، و تضعیف جای پای آنان و بخصوص آمریکا در این منطقه، تقابل و موضع گیری های ضد نظام اسلامی آنان از بدو انقلاب آغاز و تا کنون در جنبه ها و ابعاد مختلف همچنان ادامه دارد و آن ها از هیچ راهکاری برای ضربه زدن و ساقط کردن انقلاب دریغ نکرده و نخواهند نمود.

مسلمی با بیان این که تقویت ارکان موثر درامنیت ملی و حفظ  نظام، از الویت های ج ا ا  در برابر هجمه های  استکبار و  آمریکا است، می گوید: هجمه هایی که در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روانی و نظامی در اشکال و اندازه های مختلف و در زمان های متفاوت بر علیه ما برنامه ریزی و اجراء گردیده یا خواهد شد. وی ادامه می دهد: مسلما برای حفظ امنیت ملی می بایست تمامی پارامتر های موثر در ایجاد امنیت و توسعه داخلی، رشد متوازن و متناسب را داشته باشند تا در زمان های متفاوت و هجمه های مختلف، از هم افزایی و هم پوشانی مناسب و موثر در عرصه دفاع و مقابله برخوردار باشند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)

این فعال فرهنگی معتقد است که ما امروز  در عرصه اقتصادی، در نبردی نابرابر و یک طرفه از جانب آمریکا و هم پیمانانش مورد هجوم و فشار سنگینی قرار گرفته ایم تا ما را وادار به عدول از اصول و اهداف انقلابمان بنمایند. وی می گوید: آن ها در راستای این فشار اقتصادی از حربه های عملیات روانی و فشار های سیاسی و تهدید های نظامی با اصطلاح گزینه های روی میز، می خواهند یک چتر امنیتی را برای خود و رژیم اشغالگر قدس ایجاد نموده و ما را در انزوای جهانی قرار دهند. لذا سیاست دفاعی ج اا در مقابله با حملات همه جانبه دشمنان ، دفاعی همه جانبه و بازدارندگی است.  بر این اساس است که در زمانی که دستگاه دیپلماتیک کشور در حال انجام مذاکرات هسته ای سخت و حساس می باشد، برای مقابله با تهدید های نظامی دشمن که آن را برای تضعیف روحیه ملت و دستگاه های دیپلماتیک و سیاسی ما بکار میبرند، اقدام به برگزاری مانور و رزمایش نظامی می نماییم.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)

سید محسن مسلمی می گوید در رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیز، ما با نمایش قدرت نظامی و رونمایی از سلاح های جدید و موثر در پهنه نبرد دریایی در خلیج فارس، به دنیا پیام میدهیم که اگر بخواهند برای منافع مادی خود، امنیت ملی ما را به خطر بیاندازند، ما نیز قادر خواهیم بود امنیت اقتصادی و ثبات سیاسی دنیا، بخصوص آمریکا و هم پیمانان غربی و منطقه ای آنان را به خطر اندازیم. در آن صورت صدمات وارده به آنان بسیار جدی تر و موثرتر خواهد بود. مسلمی همچنین معتقد است که می توان گفت رزمایش پیامبر اعظم (ص) در راستای تقویت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی و خنثی سازی عملیات روانی دشمن در سطح بین الملل می باشد.

 در رزمایش هایی که ج اا انجام می دهد، با رونمایی از موشک ها و سلاح هایی که می تواند هم در خلیج فارس و هم در محدوده خطر تا اسراییل به دفاع از هجوم های پیش بینی نشده توسط دشمن بپردازد، مهمترین پیام بازدارندگی و ایجاد تردید در اندیشه استفاده از قوای نظامی بر علیه ما، توسط دشمن است.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)

وی می گوید: در رزمایش اخیر ما شاهد رونمایی از سلاح های جدید در نبردهای نزدیک، میان برد و دور برد بر علیه سنگین ترین ناو هواپیما بر آمریکا بودیم. همچنین با ساخت ماکت این ناو در ابعاد واقعی و اجرای عملیات با استفاده از تاکتیک های نبرد های نزدیک تا دور، در پهنه آب های نیلگون خلیج فارس بر روی آن، به دشمن تفهیم کردیم که قوای مسلح ج اا برای هرگونه تجاوز احتمالی دشمن حتی در ابعاد جنگ های بسیار شدید و سخت برنامه ریزی شده است. طرح دفاعی همراه با سلاح های متناسب با آن را آماده دارد.

مسلمی معتقد است که حتی ناوهای اتمی غول پیکر هواپیما بر آن ها نیز نه تنها نمی تواند در خلیج فارس و آب های منطقه تا برد سیصد کیلومتر از آتش خشم ما در امان باشد که حتی بکارگیری آن در نبرد احتمالی و آسیب دیدن آن، ابهت و هیمنه آمریکا را در جهان به شدت در هم شکسته و آبروی آنان را بر باد خواهد داد.

سید محسن مسلمی

این فعال فرهنگی با بیان این که آمریکا و دیگران به خوبی آگاهند که وضعیت صنعت دفاعی ما با دوران هشت سال دفاع مقدس به هیچ وجه قابل مقایسه و اندازه گیری نیست، می گوید: در دوران دفاع مقدس ما واردکننده راکت آرپی جی بودیم، اما امروز موشک های دور برد ما مرزهای امنیتی و دفاعی ما را تا گستره جغرافیایی سرزمین های اشغالی نفوذ داده است. امروز ما صادر کننده سلاح و تکنولوژی دفاعی به کشورهای دوست و هم پیمانان منطقه ای خود هستیم. نیروی دریایی ما در آبهای بین المللی نقش آفرینی می کنند و نیازهای خود را در داخلمی نمایند. خط مقاومت در لبنان و غزه با بهرگیری از مشاوران نظامی و تکنولوژی ساخت سلاح، بر افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس خط بطلان کشیدند و همه اینها را آمریکا و همپیمانان او شاهد و ناظرند .

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار