حاج محمد ذبیحی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و جانباز شیمیایی دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست.

عروج شهادت گونه بسیجی محمد ذبیحی / تشییع جنازه 9 صبح فردا از مقابل بهداری سپاه گرگان برگزار می شود

حاج محمد ذبیحی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و جانباز شیمیایی دفاع مقدس پس از تحمل سال ها  درد و رنج به خیل یاران شهیدش پیوست .

به گزارش گلستان 24، جانباز شهید محمد ذبیحی متولدسال 1336 شهرستان گرگان بود و از سال 1360 در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در عملیات‌ رمضان در تیرماه 61 جانباز و در عملیات والفجر 8 در بهمن ماه 64 با استنشاق گازهای شیمیایی به درجه جانبازشیمیایی نائل شد و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج روز گذشته در بیمارستانی در تهران به خیل یاران شهیدش پیوست.

شهید محمد ذبیحی  دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه آزاد گرگان ورودی سال 93 بود. وی دوره کارشناسی را در مرکز آموزش عالی استان مازندران در رشته امور تربیتی به پایان رسانده بود. از شهید ذبیحی سه فرزند یک پسر و دو دختر به یادگار مانده است.

مراسم تشییع پیکر این جانباز دفاع مقدس و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان فردا پنج شنبه 25 دی ماه ساعت 9 صبح از محل بهداری سپاه گرگان و با حضور دانشگاهیان، همرزمان شهید و مردم شهید پرور شهرستان گرگان برگزار می‌شود

روایتی دیگر از عروج شهادت گونه این جانباز ؛

محمد ذبیحی بسیجی و جانباز گرگانی دوران دفاع مقدس پس از چند ماه مبارزه با ضایعات شیمیایی آسمان را در آغوش گرفت و به یاران شهیدش سلام کرد.

محمد ذبیحی از ابتدای پیروزی انقلاب با حضور در منطقه ی جاسک و سرباز در سیستان و بلوچستان  بهمراه شهیدان شعبان علیپور و صادق مکتبی خدمت خود را به انقلاب آغاز کرد .

ذبیحی بعد از سیستان بعنوان بسیجی سالها حضور در جنگ و عملیاتهای مختلف را تجربه کرد او در عملیاتهای مختلفی از جمله رمضان ،کربلای 4 ،کربلای 5 ، والفجر 8 ،والفجر 10 ، کربلای 10 حضور داشت.

آخرین مسوولیت او در دوران جنگ فرماندهی گروهان بود محمد ذبیحی این یار وفادار ایران و انقلاب اسلامی دین خود را ادا کرد و در نیمه شب بیست و دوم دی ماه به ملکوت پیوست راهش جاودان باد.

محمد ذبیحی رزمنده دلاور سالهای حماسه، از فرماندهان گردان مسلم ابن عقیل(ع) یاور همیشه مومن همرزمان شهیدش، روایتگر راهیان نور و مدیر مجتمع ایثار گران، روزهای نخست بعد از پیروزی انقلاب همراه شهیدان صادق مکتبی و شعبان علیپور به منطقه سیستان و بلوچستان اعزام شد.

حدود سه ماهی در آن منطقه مستقر بودند، سپس عراق به مرزهای جنوبی و غربی تجاوز کرد. محمد ذبیحی با همرزمانش خودشان را برای دفاع به منطقه جنگی رساند، در عملیات های زیادی حماسه آفرید.

عملیات رمضان سخت زخمی و یک سال در بستر و بیمارستان افتاد. هنوز بهبودی نسبی پیدا نکرده بود که دوباره اعزام شد، عملیات محرم، والفجر 8، از کربلای یک تا کربلای ده، چند بار زخمی جنگ، شیمیائی شد.

سید مصطفی حسینی اهل روستای محمد آباد گرگان همرزم شهید حاج محمد ذبیحی می گوید: ایشان نیروی تلکسی بود، هربار هرکجا جنگ سخت تری بود، فراخوانده می شد، فوری خودش را میرساند، در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود ایستادگی گرد.

جنگ تمام شد در جبهه ائی دیگر به جهاد ادامه داد، مدیریت مجمتمع ایثارگران و در راهیان نور به همراه دانش آموزان به عنوان روایتگر سال های حماسه حضور داشت.

حاج محمد همه عمر بعد از جنگ در خدمت علم آموزی دانش اموزان ئبود و لحظه ائی از انچه که در سال های دفاع مقدس آموخته بود عقب نشینی نکرد.

نکته قابل تامل اینکه در عملیات رمضان سخت زخمی، سی سال بعد ماه رمضان امسال به علت عوارض ناشی از جنگ در بستر بیماری افتاد و عصر دیروز سه شنبه مورخ 23 دی ماه خودش را به خداوند متعال سپرد. صبح فردا، پنجشنبه ساعت 9 از مقابل بهدای سپاه نینوای گلستان بسمت گلزار شهدا تشیع خواهد شد.

شهادت بزرگترین موهبتی است که خداوند به سردار شهید محمد ذبیحی بخشیده و انجمن نویسندگان استان گلستان هوران، شهادت فاتح دفاع مقددس را به خانواده و همرزمان شهیدش تهنیت عرض کرده و برای آنان علو درجات را خواهان است.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار