با انتشار فایل صوتی؛

داعش فایل صوتی‌ای را منتشر کرده است که در آن مردی که ادعا می کند از سوی ابوبکر البغدادی، بیعت فرمانده بوکوحرام را می ‌پذیرد.

داعش بیعت بوکوحرام را پذیرفت/ خوشحالی داعش از "خبر خوب"

به گزارش گلستان 24 ، تروریست‌های داعش که در عراق و سوریه فعالند بیعت تروریست‌های بوکو حرام را که در نیجریه فعال هستند، پذیرفته است.

داعش فایل صوتی‌ای را منتشر کرده است که در آن مردی که ادعا می کند از سوی ابوبکر البغدادی،‌ رهبر این گروه، سخن می گوید، آنچه را که "درخواست بیعت برادرانمان" خوانده است، می پذیرد.

این فرد می گوید که آرمان بنیادگذاری "خلافت اسلامی" اکنون تا غرب آفریقا گسترش یافته است، و این گسترش را "خبر خوب" توصیف کرده است.

به نوشته بی بی سی، صحت و اعتبار این فایل صوتی هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

گروه شبه‌نظامی بوکوحرام پیشتر با انتشار پیامی در یکی از حساب‌های کاربری خود در توییتر، با اعلام وفاداری به گروه موسوم به داعش، با این گروه بیعت کرده بود.

در حساب کاربری بوکوحرام در توییتر یک فایل صوتی منتشر شده بود که ظاهرا با صدای ابوبکر شکائو، رهبر آن گروه ضبط شده بود.

گروه داعش از تابستان سال ۲۰۱۴ با تصرف بخش هایی از شرق سوریه و شمال‌غربی عراق، مدعی شده که در این مناطق "خلافت اسلامی" تشکیل داده است.

ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش برای پیروانش با عنوان خلیفه ابراهیم شناخته می‌شود.

در پیام صوتی منسوب به رهبر بوکوحرام که روز شنبه انتشار یافته بود آمده بود: «بیعت خود را با خلیفه اعلام می کنیم... و در همه شرایط از او تبعیت می کنیم.»

بیعت بوکوحرام، تازه‌ترین مورد از اعلام وفاداری یک گروه اسلامگرا با داعش است. در ماه نوامبر (کمتر از چهار ماه پیش) گزارش شد که گروه‌هایی از مصر، لیبی، الجزایر، یمن و عربستان سعودی با ابوبکر بغدادی، رهبر داعش بیعت کرده‌اند.

در ماه ژانویه نیز شبه‌نظامیانی در افغانستان و پاکستان با گروه داعش اعلام بیعت کردند.

بوکوحرام ابتدا در سال ۲۰۰۲ و در مخالفت با آموزش به سبک غربی در نیجریه به وجود آمد اما از سال ۲۰۰۹ به فعالیت مسلحانه روی آورد و از آن هنگام تلاش داشته که در شمال این کشور آفریقایی، حکومت اسلامی تشکیل دهد.

مقابله نظامی با گروه بوکو حرام در سال‌های اخیر به کشورهای همسایه نیجریه نیز سرایت کرده است.

بوکوحرام

قتل عام در بازار

فعالیت های پیکارجویانه بوکو حرام تمامیت ارضی نیجریه را تهدید می کند و این کشور را با بحرانی انسانی مواجه ساخته است.

حملات بمبگذاری بوکو حرام تاکنون هزاران کشته برجای گذاشته و نقاطی از شهر ابوجا پایتخت نیجریه نیز هدف این گروه قرار گرفته است.

بازارهای شلوغ و یک ایستگاه اتوبوس در این شهر از جمله اهداف بوکو حرام بوده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار