سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد:

سخنگوی دولت گفت: همه همت دولت بر این است که با فعال کردن طرح های دولتی بتواند چرخ های اقتصادی را به گردش درآورد که تا این لحظه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص دادیم.

اختصاص بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در کشور/ 8 میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است

به گزارش گلستان24، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با رسانه ها درباره جلسه روز گذشته ارائه گزارش عملکرد سازمان برنامه و بودجه در طرح مهار آبهای مرزی گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد  ۶/۳ میلیارد از منابعی که از صندوق توسعه ملی معادل ۱۸  هزار میلیارد تومان با اجازه رهبری برداشت شد ارائه شد.

وی ادامه داد: از نتایج این طرح بزرگ مهار ۵ میلیارد متر مکعب آب ، بهره برداری از ۲۷ سد ، آبگیری ۱۵ سد و ۱۳۰ کیلومتر تونل به شیوه مکانیزه است. ۵۱هزار نفر در این پروژه درحال کار هستند و در زمان بهره برداری ۲۷۰ هزار نفر مشغول کار شدند.

وی افزود: از امسال برخلاف سالهای گذشته ۳۰ درصد از منابع نفتی ما به صندوق توسعه ملی واریز می شود که تا سال قبل این میزان ۲۰ درصد بود.

سخنگوی دولت گفت: در شش ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد به طرح های عمرانی استانها اختصاص دادیم. همه همت دولت بر این است که با فعال کردن طرح های دولتی بتواند چرخ های اقتصادی را به گردش درآورد که تا این لحظه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص دادیم.

نوبخت گفت: ما غیر از اتکا به ملت به منابع کشورمان اتکا داریم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم. ضمن اینکه تعامل سازنده با تمام کشورهای جهان داریم و به خاطر همین سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران آمریکا منزوی است.

نوبخت همچنین از رشد 2/8 درصدی معاملات مسکن در تهران در 6 ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بخش ساختمان نیز ما شاهد رشد 7 درصدی بودیم.

سخنگوی دولت گفت: در شش ماهه اول امسال بدون نفت رشد اقتصادی ما مثبت ۷ درصد بود. از سه ماهه اول امسال ساخت و ساز ۷ درصد و سرمایه گذاری ۷/۱ درصد رشد کرد. قیمت معاملات بیش از ۶/۲ درصد نیز در کشور رشد داشت این نشان می دهد بخش معاملات نیز  در کشور درحال رشد است.

نوبخت درباره آخرین گزارش خرید تضمینی گندم گفت: ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم به ارزش ۱۱هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان خریداری شده که از این میزان ۸ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان آن به کشاورزان تحویل داده شده و ۳ هزار و ۶۶ میلیارد آن باقی مانده است.

وی درباره ارسال ۹ نامه از سوی وزارت خارجه با موضوع بدعهدی آمریکا گفت: آمریکایی ها بعد از برجام کنش هایی داشتند که از نظر ما این کنش ها با برجام در تعارض بود، کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به این موارد تشکیل و گزارش های آن توسط نامه به مراجع مربوطه ارسال شد.

نوبخت درباره مواضع فدریکا موگرینی گفت: خانم موگرینی موضع اتحادیه اروپا را اتخاذ می کند و شاید یک بار در طول تاریخ اتفاق افتاد که اتحادیه اروپا در کمتر از چند ساعت موضع مخالف خود را با سخنان و مواضع آمریکایی ها اتخاذ کردند. قطعا فعالیت خانم موگرینی در راستای مخالفت با مواضع رئیس جمهور آمریکا است.

سخنگوی دولت درباره معرفی وزرای باقی مانده دولت گفت: در آینده نزدیک وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی خواهند شد.

وی درباره موضع جمهوری اسلامی درخصوص مذاکره بر توان نظامی جمهوری اسلامی گفت: فعلا یک موضوع مهم با عنوان برجام در سخنرانی آقای ترامپ وجود دارد که این دولت در این باره تنهاست. اتحادیه اروپا هم مواضع مخالف ترامپ اتخاذ کرد.

نوبخت گفت: مباحث باید به سمتی رود که آمریکا یک طرف و همه دنیا طرف دیگر باشد. ما باید تلاش کنیم صف جدیدی ایجاد نشود هنر ما این است که آمریکا همان گوشه بماند و از همان گوشه از صحنه سیاسی خارج شود.

سخنگوی دولت درباره سفرهای استانی عنوان کرد: رئیس جمهور یا به صورت مجازی یا حضوری ارتباط مستمر با مردم دارد اما اگر تصمیمی برای سفر استانی وجود داشته باشد اعلام می کنیم.

نوبخت درباره دزدیده شدن دو لنج در آبهای سومالی گفت: پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی درباره انسداد مرز خسروی افزود: این اقدامات کوتاه مدت است، الان دولت قانونی عراق در شرایط خاصی است بخشی از خاکش توسط داعش تصرف شده و در بخشی از اقلیمش حرف هایی مطرح است، تلاش ما این است که با ارتباط قانونی فعالیت مرزی خودمان را داشته باشیم.

نوبخت گفت: اگر پتانسیل نقدینگی کشور به سمت بازار ارز پیش نرود و بیخودی مردم و فعالان اقتصادی تحت تاثیر گزافه گویی ترامپ قرار نگیرند ما دچار شک و نوسان قیمت ها نخواهیم بود انشاالله این ثبات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امسال برخلاف سالهای گذشته ۳۰ درصد از منابع نفتی ما به صندوق توسعه ملی واریز می شود که تا سال قبل این میزان ۲۰ درصد از مجموع درآمدهای نفتی بود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار