در حال بروز رسانی/ نماینده ولی فقیه سپاه قدس در گرگان:

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در مراسم 13 آبان در گرگان گفت: انقلاب امام و مردم هیمنه ظلم را شکست و فرهنگ ایستادگی در برابر ابرقدرتها را به دنیا آموخت.

انقلاب امام، فرهنگ ایستادگی در برابر ابرقدرتها را به دنیا آموخت/ تسخیر لانه جاسوسی اوج شکست قدرت استعماری آمریکا بود

به گزارش گلستان24؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان و مردم استان گلستان در راهپیمایی 13 آبان در مصلی گرگان اظهار داشت: روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار است، در این روز در سال 1343 امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شدند و امام خمینی(ره) در آن زمان در سخنرانی خود بیان کرد که ای علمای نجف و ای علمای اسلام، من اعلام خطر می‌کنم، امروز اسلام در خطر است.

حجت الاسلام شیرازی

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: این سخن حکیمانه امام(ره) راه را برای اسلام هموار کرد و معمارکبیر انقلاب اسلامی بر این اساس پرچم دفاع از اسلام را بلند کرد. امام(ره) در 8 آبان سال 1343 مواضع محکمی علیه رژیم پهلوی و آمریکا گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران را مستعمره کرده بودند، استکبار در حقیقت دنبال مستعمره‌کردن کشورها و ملت‌هاست. معتقد است در جهان یک عده باید فرمانده و یک عده فرمان‌بر باشند. از نظر استکبار در جهان باید یک عده ظلم کنند و عده‌ای هم ظلم بپذیرند. عده‌ای استعمارگر و عده‌ای هم استعمارپذیر باشند.

شیرازی با تأکید براینکه انقلاب ما در حقیقت شکستن این نگاه بود، تصریح کرد: اینکه می‌گوییم ملت ایران دنبال استقلال سیاسی، فکری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی نظامی بود، به علت این است که این کشور را مستعمره کرده بودند. امام خمینی (ره) پرچم استقلال‌خواهی را از سال 41 بلند کرد و اوج این حرکت در سال 43 بود. وقتی اعتراضات مستدل و عمیق امام(ره) علیه آمریکا بر زبان ایشان جاری شد، غرب نتوانست تحمل کند و برای همین به پادشاه ایران دستور داد تا امام راحل را از کشور خارج کند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) اوج شکست قدرت استعماری آمریکا بود. این یک روی سکه است، انقلاب امام خمینی (ره) و ملت ایران حرکت عظیم را به‌وجود آورد که در دنیا سابقه نداشت، این حرکت عظیم یک فرهنگ را پایه‌ریزی کرد. این حرکت عظیم، فرهنگ اسلام و ایستادگی در مقابل فرهنگ غرب را به وجود آورد. امام (ره) و ملت ایران این حرکت را ابداع کرد که اسلام می‌تواند حکومت کند، اسلام می‌تواند بشریت را نجات دهد و به ملت‌ها استقلال ببخشد. عده‌ای تصور می‌کنند بدون غرب نمی‌توان حکومت کرد.

وی با بیان اینکه استکبار و استعمار آمریکا، ملت ایران را فقیر کرده بود، اظهار داشت: ما ملتی بودیم که یک‌روز حرف اول علمی را در جهان می‌زد اما استعمارگران با تحقیر ملت‌ها و ملت ایران بر سر این ملت زدند و گفتند بدون اتکای به ما نمی‌توانید این کشور را اداره کنید، زیرا توان آن را ندارید. از نظر آنان ملت ایران از نظر فکری فقیر است و آن‌ها باید کشور ما را مدیریت کنند. در زمان طاغوت این مسئله توسط حکومت، دانشگاه‌ها و ملت‌ها پذیرفته شده بود اما امام(ره) آمد این فکر را عوض کرد و فرهنگ غربی را در هم شکست.

شیرازی گفت: جمهوری اسلامی این سد را شکست و به دنیا نشان داد اسلام حرف نو دارد برای حکومت‌کردن، برای سیاست، اقتصاد و در همه زمینه‌ها و مباحث و حتی در بحث اداره جهان هم حرف دارد.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر مسئولان و ملت‌های کشورهای اسلامی تسلیم حرف اسلام شوند، جهان تغییر خواهد کرد، تاکید کرد: آنچه که امروز در سوریه، عراق، افغاستان، یمن و بحرین می‌بینیم همه نشانگر این است که اگر امت‌های اسلام در زیر پرچم دین حرکت کنند قدرت‌های استکباری و طاغوتی و رژیم صهیونیستی در برابر اراده ملت‌ها هیچ کاره‌اند. همین آمریکایی‌ها در زمان صدام به عراق حمله کردند اما بعدها خودشان گفتند در عراق هزینه کردیم اما جمهوری اسلامی پیروز میدان بود.

وی با اشاره به اعترافات آمریکایی‌ها گفت: آنها در سخنان خود گفتند ما تروریست‌ها را در سوریه و عراق آوردیم، حمایت و تقویت کردیم اما در نهایت ایران بود که برنده میدان شد، امروز این مسئله را در وضع سوریه و عراق را می بینیم. آمریکایی‌ها همه قدرت خود را بسیج کردند و حامیان خود را وارد صحنه کردند تا نگذارند جمهوری اسلامی در عراق و سوریه پیروز شود اما نتوانستند. برای شکست جمهوری اسلامی در این دو کشور طرح تازه‌ای طراحی کردند و آن جدا کردن اقلیم کردستان از عراق بود اما در همان گام‌های نخست شکست خوردند. 

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار