اردوغان خطاب به بن سلمان :

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سخنان بن سلمان که گفته بود قصد بازگشت به اسلام معتدل را داریم گفت: کلمه اسلام معتدل را غرب اختراع کرده و کسی که این کلمه را به کار برده فکر می‌کند به او مرتبط است اما به تو متعلق نیست.

اسلام معتدل ساخته و پرداخته غرب است و به تو تعلق ندارد/ در بحران میانمار تنها ما بودیم و ایران

به گزارش گلستان 24 ؛  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طیسخنانی که جمعه شب در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی عنوان شد با اشاره به سخنان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که عنوان کرده بود قصد بازگشت به اسلام معتدل را داریم گفت: یک موضوع را دوباره نبش قبر کردند؛ اسلام معتدل. کلمه اسلام معتدل را غرب اختراع کرده و کسی که این کلمه را به کار برده فکر می‌کند به او مرتبط است اما به تو متعلق نیست.

وی ادامه داد: اسلام معتدل و غیر معتدل نیست؛ اسلام تک است و کسی نمی‌تواند برای تنوع در آن ورود کند. تو از اسلام میانه حرف می‌زنی در حالی‌که اجازه نمی‌دهی یک زن رانندگی کند. آیا این در اسلام معنا دارد؟ خیر. می‌گویند که بعد از این اجازه خواهند داد؛ تا به حال چنین چیزی نبوده است. چنین فهمی(از اسلام) شدنی نیست.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به بحران میانمار اظهار داشت: آیا در جهان اسلام صدایی از این موضوع به گوش می‌رسد؟ خیر. صدها هزار نفر کشته می‌شوند، برادران مسلمان کشته می‌شوند و برای کسی اهمیتی ندارد. در سازمان ملل موضوع میانمار را مطرح کردیم و تنها ما بودیم و ایران. به عنوان نخست وزیر نیز تنها بنگلادش حضور داشت. آیا چنین موضوعی به این اندازه ساده گرفته می‌شود؟ اگر هیچکس هم نیاید، ما آنچه را در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار