شواهد گوناگون حاکی از آن است که نوروز 94 ، سیاسی ترین نوروز سال های اخیر در گلستان است و تا پایان تعطیلات خبرهای گوناگونی در این زمینه از شهرهای مختلف استان شنیده می شود .

سیاسی ترین نوروز در گلستان

به گزارش گلستان 24، شنیده های مختلف از شهرهای سراسر استان حکایت از آن دارد که کاندیداهای محتمل برای نمایندگی و هواداران آنها برای ایام تعطیلات نوروز ، برنامه های مفصل و رنگارنگی را تدارک دیده اند .

علت این برنامه ریزی گسترده هم این است که در ایام نوروز به علت تعطیلی مدارس ، ادارات و سازمان های دولتی غالب کاندیداها و نیروهای مهم و تاثیرگذار از داخل و خارج استان در سطح مناطق مختلف جمع می شوند و احتمال رویت کاندیداهای نمایندگی در دید و بازدیدهای نوروزی ، مراسمات عمومی مختلف ( دهه فاطمیه ) و حتی مراسمات حجاج وعروسی ها و ... هم بیشتر است .

ارسال پیامک های تبریک نوروزی ، صدور پیام تبریک در رسانه ها ، عیدی دادن ، دیدارهای نوروزی هدفمند با شخصیت ها ، دیدارهای خاص با برخی خانواده ها و چهره ها و ... از جمله مواردی بود برخی از کاندیداها برای معرفی و اعلام آمادگی خود و جلب محبوبیت بیشتر از آنها بهره گرفته و می گیرند .

با قرار داشتن 2 انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال اسفند 94 ، این شواهد حاکی از آن است که نوروز پیش روی ما سیاسی ترین نوروز سال های اخیر در گلستان خواهد بود و تا پایان تعطیلات خبرهای گوناگونی در این زمینه از شهرهای مختلف استان شنیده می شود .

در همین زمینه و در روزها و ماه های گذشته مباحث مربوط به استانی شدن انتخابات مجددا مطرح شده است و انتشار این خبر نیز شدت و سرعت فعالیت های برخی از کاندیداها را کمتر کرده است . کارشناسان سیاسی و فعالان انتخاباتی اعتقاد دارند در صورت استانی شدن انتخابات باید نیروهایی در میدان باقی بمانند که شخصیت استانی داشته و در کل استان شناخته شوند نه در سطح شهر یا حوزه انتخابیه خاص خود .

شنیده هایی نیز مبنی بر عزم جدی و تحرکات برخی قومیت های پر تعداد استان نظیر ترکمن ها و سیستانی ها وجود دارد که تلاش دارند با برگزاری جلسات مختلف در سطوح گوناگون در بین علما ، خواص و نخبگان ، فعالان سیاسی اجتماعی قوم خود به هماهنگی و انسجام و در نهایت به معرفی کاندیدای واحد در برخی حوزه های انتخابیه برسند تا نتیجه مطمئن تری را رقم بزنند .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

  • هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر
    0

    مسابقه خطابه کوثر ۲

    http://h333.ir/?p=1004

آخرین اخبار