حجت الاسلام کشوری در گرگان :

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت : سند STG1 بنیان خانواده و سند STG2 بنیان امنیت غذایی و در سلامت مردم را تهدید می کند.

سند STG1 بنیان خانواده و سند STG2  بنیان امنیت غذایی و در سلامت مردم را تهدید می کند

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی طی مراسمی در گرگان در خصوص بحران محصولات تراریخته در کشور اظهار کرد : ذیل سند STG2 با ایده سلامت غذایی روبرو هستیم ، ایده ای که از طرف سازمان ملل و صهیونیست ها برای کاهش گرسنگی و فقر مطرح شده اما در ادامه بر استفاده از بذرهای تراریخته تاکید می کند و اگر این سند مبنای کشاورزی کشور ما قرار بگیرد بافت کشاورزی ما تغییر داده و 10 درصد تولید ناخالص داخلی ما از محصولات تراریخته می شود .

وی از رسانه ها خواست ایده امنیت غذایی بدون مبنای سلامت غذایی را نقد کرده و به چالش بکشند چرا که با روال فعلی و استفاده از بذور تراریخته سلامت مردم ایران با بحران مواجه می شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی خاطرنشان ساخت : پژوهش های موثق نشان می دهد که محصولات تراریخته از نظر روش تحقیق دچار اشکال است یعنی دستکاری ژنتیکی روی آنها صورت می گیرد ، اخیرا دانشگاه یزد تحقیقی انجام داده و گفته برنج مولایی سالم است ، متن و روح این گزارش در یک مدت 90 روزه و بر روی جوجه انجام شده ، سوال ما اینست که چرا در یک مدت 90 روزه این آزمایش انجام شده است ؟ دوره پژوهش باید میان مدت و بیشتر از 90 روز بوده و یک دوره سه ماهه تحقیق قابل اطمینانی بدست نمی دهد .

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد : عجیب است که خود سازنده و صادر کننده تراریخته ادعای سلامت آن را می کند و امروز باید مجلس ما هوشیار باشد که حدود یک میلیون هکتار برنج و پنبه تراریخته آمادگی کشت تراریخته ها را دارد .

وی اضافه کرد : نقش رسانه ها در نقد حاکمان و ارائه مطالبات درست مردم و آگاه سازی آنها از حقوق شان بسیار مهم و حیاتی است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به نگرانی دیگری در سند STG1 اشاره کرد و گفت : در این سند تعریفی از فقر وجود دارد که با اصول و تعاریف دینی ما مغایر است و ظاهرا نشان می دهد که سازمان ملل دنبال فقر زدایی است ، سازمان ملل در تعریف فقر گفته : "عدم امکان انتخاب های گسترده از طرف فرد" و به این لحاظ آمده فقر را ذیل لیبرالیسم و آزادی تعریف کرده است و متاسفانه در گام دوم آمده درباره عوامل نهادی و موانع فقر بحث کرده و خانواده را به عنوان یکی از موانع اصلی فقر معرفی کرده است چون افراد با پذیرش مسئولیت خانواده امکان انتخاب گسترده ندارند .

کشوری اضافه کرد :  متاسفانه طرح های عدالت محور در کشور را با ادبیاتی چون گداپروری و کمیته امداد به تمسخر می گیرند در حالیکه در آمریکا طبق استاد موجود 50 میلیون نفر کوپن غذا دریافت می کنند.

/گلستان ما

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    آقای کشوری عزیز : در زمان طاغوت دستگاه تبلیغاتی دربار شبانه روز در حال کار فرهنگی روی جامعه بود ولی نتونست مردم رو از روحانیت و دین جدا کنه ولی الان با اتفاقاتی که داره میفته و افتاده مردم علی الخصوص جوانان دچار دین زدگی و دین گریزی شدن . خیلی بیشتر از اسنادی که جنابعالی فرمودین ، فساد اداری ، اختلاس ، رانتخواری ، تبعیض و بی عدالتی وسیع ، بیکاری جوانان و به طبع آن بالا رفتن سن ازدواج به مردم از همه لحاظ حتی معیشتی لطمات و صدمات جدی وارد کرد . لازمه که مسئولین محترم هرچه زودتر چشماشون رو به روی واقعیت باز کنن

آخرین اخبار