سال همدلی و هم زبانی ملت و دولت

خاله خانوم داشت از ذوق میترکید، رفتم دیدم داره به دخترش یه پیامکی رو تو گوشیش نشون میده، میگه حواست باشه پاکش نکنیا! پیام تبریک دکتر روحانی رو میگما

آوازه همدلی ؟

گلستان 24 : خاله خانوم داشت از ذوق میترکید، رفتم دیدم داره به دخترش یه پیامکی رو تو گوشیش نشون میده، میگه حواست باشه پاکش نکنیا! پیام تبریک دکتر روحانی رو میگما! زن دایی بهش میخنده و میگه: آره پاکش نکنیا! تو هر اداره ای که کارتون  گیر بود،  اینو نشون بدی همه چی حله...

ببخشید برای مقدمه کافیه، بریم سر اصل مطلب!

آقای رئیس جمهور

چون امسال، سال همدلی و هم زبانی ملت و دولته، می خواهم اول خودم را معرفی کنم.

بنده ملت هستم. ملت هم بی سواد و بی شناسنامه نمی شود! من همان ملت هستم که قرار است با دولت همدل و هم زبان باشم و نکته مهم تر اینکه، دولت با من، یعنی ملت، هم زبان باشد! و اگر هم احیاناً زبان ملت را نفهمید، لااقل همدل باشد! روزی روزگاری دولت میگفت: "اگر امکان دارد یارانه نگیرید" و برای تلطیف حس انسان دوستانه ملت، دولت اضافه می کند: "بگذارید صرف هزینه های بهداشت و درمان ملت شود!" اما از آنجایی که ملت همیشه بیدار است، بیش از 90 درصد با دولت همدلی ننمودند و یارانه شان را نوش جان و گوارای وجودشان نمودند.

آوازه همدلی

به راستی علت این عدم همدلی و هم زبانی ملت با دولت چیست؟! وقتی دولت از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عید را به ملت تبریک می گوید، دیگر نیازی نیستجناب مخابرات را به زحمت بیاندازد! خب، وقتی دولت خودش به حرف دولت گوش نمی سپارد چه انتظاری از ...

ملت هم در راستای هم زبانی با دولت پیشنهاد می کند: "دولت هزینه های این پیامک های تکراری تبریک را صرف هزینه های بهداشت و درمان ملت کند."

یاد تبلیغات برنج 5 حرف و یک نقطه بخیر! داریوش ارجمند را دعوت کرده بودند تا فروش محصولاتشان بالا برود، ایشان هم زدند وسط سیبل و گفتند: جنس خوب که تبلیغات نمی خواهد، جایزه ندهید، در عوض قیمت را برای همه ی ملت کاهش دهید!

مجری که دوست داشت زیر نور پراژکتورهای صحنه تبخیر شود که نباشد، گریزی همچون آهویی تیز پا به اتاق فرمان زد. خب القصه این که:

جناب آقای دولت، ملت پیام تبریک تصویریتان را پذیراست، لطفاً در دو نوروز پیش رو قدری بیشتر با ملت هم زبان و همدل باشید، وگرنه دوره ریاست جمهوریتان تمام شود، موقع تحویل سال ملت برایتان به وفور جوک روحانی می سازندها!

افسر مولا

ارسال نظر

آخرین اخبار