حمله پارتیزانی انصارالله به عربستان

مقام ارشد انصارالله: عربستان آماده حملات استشهادی باشد/ ایندیپندنت: نیمی از ارتش عربستان یمنی الاصل هستند!

نفوذ به عمق ۱۵ کیلومتری و کشتن ده ها نظامی سعودی

گزارش ها حاکی است نیروهای مردمی انصارالله توانسته اند به غنایم جنگی از جمله توپخانه های سنگین و تانک های عربستانی ها دست یافته و آنها را به داخل خاک یمن منتقل کنند که این تحول نظامی می تواند درس مهمی برای تجاوزگران عربستانی و عرب باشد.

به گزارش گلستان 24 ، چهارمین روز از حمله عربستان به یمن در حالی ادامه پیدا کرده است که جنبش انصارالله نخواسته همچنان سکوت کرده و به این حملات پاسخ نداده است.

در حالی که بمباران شهرهای یمن توسط جنگنده های سعودی ادامه دار، جنبش انصارالله و ارتش یمن هنوز به صورت رسمی وارد جنگ با عربستان سعودی نشدند.

برخلاف عربستان، انصارالله در صورتی که نیاز ببنید به این حملات پاسخ دهد، قدرت خود را در حمله زمینی نشان خواهد داد. البته تاکنون نیروهای مردمی یمن و رزمندگان انصارالله به صورت محدود و مقطعی به خاک عربستان نفوذ کردند و حتی توانسته اند از پایگاه مرزی عربستان غنیمت بگیرند.

در همین راستا ، پایگاه اطلاع رسانی نهرین نت گزارش داد، منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل تاکید کردند با وجود حملات هوایی جنگنده های عربستان، امارات، قطر و اردن به مواضع نیروهای مردمی انصار الله و ارتش یمن، در مرزهای دو کشور گزارش های موثقی به همراه نوار های ویدئویی وجود دارد که نشان می دهد، نیروهای مردمی انصارالله و ارتش یمن ۱۵ کیلومتر وارد خاک عربستان شده و به نیروهای ارتش عربستان حمله کرده و دهها تن از آنان را به قتل رسانده و خودروهای نظامی سعودی ها را منهدم کرده اند.

عربستان یمنی الاصل

این گزارش ها حاکی است نیروهای مردمی انصارالله توانسته اند به غنایم جنگی از جمله توپخانه های سنگین و تانک های عربستانی ها دست یافته و آنها را به داخل خاک یمن منتقل کنند که این تحول نظامی می تواند درس مهمی برای تجاوزگران عربستانی و عرب باشد.

 

حملات استشهادی یکی از گزینه های انصارالله

از سوی دیگر «عبدالمنعم القرشی»، عضو شورای اجرایی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا تاکید کرد: همان گونه که جنبش انصار الله به سقوط برخی رژیم‌های عربی حامی تروریسم وعده داده است، اگر تجاوز عربستان به ملت مظلوم یمن ادامه پیدا کند، طی ساعات آتی عملیات‌های استشهادی در داخل خاک عربستان پیاده کرده و به سوی نابودی رژیم سعودی پیش می‌رویم.

وی افزود: ما صدای صهیونیست‌ها را می‌شنویم که می گویند با آل سعود در جبهه واحدی هستند، عربستان نقشه آمریکا و اسرائیل را پیاده می‌کند، ملت یمن شکار راحتی نیستند و متجاوزان بهای سنگینی برای این تجاوز خود خواهند داد، جنبش انصار الله عزت و آزادی اجتماعی و سیاسی را برای ملت مظلوم یمن می‌خواهد.

القرشی تاکید کرد:عامل حقیقی در تجاوز عربستان ناکام ماندن سیاست‌های آل سعود در داخل یمن است که از منصور هادی و گروه‌های تکفیری مایوس گشته و احساس کرد که یمن ملک مردمانش شده است و این برای آل سعود قابل تحمل نیست.

این مقام انصارالله تاکید کرد:رژیم تکفیری-وهابی آل سعود به آمریکا و اسرائیل تکیه کرده است اما همان گونه که السید الحوثی گفت تکیه ملت یمن به پروردگار متعال است و ما به دشمنان خود وعده می‌دهیم که آنها را در داخل یمن سرکوب می‌کنیم و به همگان نشان می‌دهیم شجاعتی که ملت یمن دارد چیست.

 

نیمی از ارتش عربستان یمنی الاصل هستند
برخی از روزنامه های غربی هم نوشته اند که عربستان با تصمیم به جنگ علیه یمن در تنگنای بزرگی قرار خواهد گرفت .

در همین حال روزنامه انگلیسی ایندیپندنت دیروز گزارش داد که نیمی از نظامیان سعودی یمنی الاصل هستند .

رابرت فیسک روزنامه نگار انگلیسی در این باره در مقاله ای نوشت: عربستان با حمله به یمن خود را در پرتگاه انداخته و حملات هوایی به این کشور ضربه سنگینی به ریاض و همین طور خاورمیانه خواهد زد.

نویسنده این مقاله سووال کرده، چه کسی تصمیم به چنین جنگی در کشوری که در میان کشورهای عربی از همه فقیرتر است، گرفته. آیا سعودی ها این تصمیم را گرفته اند، پادشاهی که نمی تواند در باره مسایل مربوط به کشورش تصمیم درست بگیرد.

در مقاله ایندیپندنت آمده است: حوادث یمن و پیشروی نیروهای جنبش مردمی انصارالله و به دست گرفتن کنترل صنعا، موجب شد، ریاض با این دستاویز به یمن حمله کند.

این روزنامه افزود: اما هیجان داستان جای دیگری است، زیرا بیش از نیمی از نظامیان سعودی یمنی الاصل هستند و تصور کنید که ریاض در این صورت چه وضعیتی پیدا خواهد کرد.

ایندیپندنت نوشت: مشارکت ۱۰ کشور عربی در ائتلاف عربستان با هدف حمله به یک کشور عربی دیگر، اقدامی بی سابقه در تاریخ معاصر بوده است.



تظاهرات علیه حمله عربستان به یمن

روز چهارم حملات هوایی به عربستان در حالی ادامه دارد که علاوه بر پاکستان، مردم تونس و ترکیه، بحرین و عراق نیز در برابر تجاوز عربستان سعودی تظاهرات کردند.

به گزارش رجانیوز ،  صدها نفر از فعالان و سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین و مخالف اشغالگری که در تونس به سر می برند با برپایی راهپیمایی تجاوز عربستان به خاک یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور عربی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پارچه نوشته هایی حمله و اشغال یمن توسط عربستان را محکوم و خواستار پایان دادن به اشغالگری اسراییل در فلسطین شدند.

در یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: « از اینجا تونس ما همه همراه باا مردم یمن علیه تجاوز خلیجی- آمریکایی بر ضد یمن هستیم». در پارچه نوشته دیگری تظاهر کنندگان اعلام کردند که « تجاوز به یمن،‌خدمت به منافع آمریکا و خدمت به رژیم صهیونیستی است». همچنین تظاهر کنندگان در این راهپیمایی خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط تجاوز ظالمانه عربستان به خاک یمن شدند.

جمع کثیری از مردم بحرین نیز در اعلام حمایت از مردم مظلوم یمن و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق در بلاد قدیم تظاهرات کردند.

بحرینی‌ها در این تظاهرات اعتراضی با محکوم کردن حمله رژیم سعودی به یمن به همراه ۱۰ کشور دیگر، شعارهایی علیه رژیم آل سعود سردادند. این تظاهرات به دعوت ائتلاف ۱۴ فوریه تحت عنوان «جمعه کوبیدن داعش» و در اعلام همبستگی با ملت یمن و عراق برگزار شد.

صدها نفر از مسلمانان استانبول نیز شنبه شب با برگزاری تظاهرات، تجاوز نظامی عربستان به یمن را محکوم و با مردم یمن اعلام همبستگی کردند.

تظاهرکنندگان ترکیه ای که در محله  حالکالی تجمع کرده بودند با راهپیمایی خود که تا نیمه شب گذشته ادامه داشت، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.به گزارش ایرنا،معترضان پرچم های یمن و پارچه نوشته هایی را حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود، مردم یمن تنها نیستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین شعار می دادند که، 'شاه عربستان به چند فروختی امت اسلامی را'.

تظاهرکنندگان که تا میدان حالکالی راهپیمایی کردند، در پایان این تظاهرات در حمایت از مردم یمن و در محکومیت تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن بیانیه ای قرائت کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار