از مذاکرات هسته ای ایران تا تجاوز عربستان به یمن

تیم مذاکره کننده که این همه تحت حمایت مردم و رهبری است، حق مسلم مردم را با قاطعیت پیگیری کند. حتی اگر حق ما را به رسمیت نشناختند، پیروزی ما در ایستادگی ماست. به هر توافقی تن نمی دهیم. یمن ویتنام دیگری برای عربستان خواهد شد.

سید علی طاهری: «تیم مذاکره کننده ایران ، خطوط قرمز را مد نظر داشته باشد»

سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که « رهبر معظم انقلاب، در روز اول فرودین امسال، به انتظاراتی که ما از روند مذاکرات داریم اشاره کردند» ، می گوید: قبلا هم ایشان بر این موضوع تاکید کرده بودند. انتظار مان  از تیم مذاکره کننده که زحمت می کشند و جلسات سختی را هم برگزار می کنند، این است که خطوط قرمز تعیین شده مد نظرشان باشد.

مذاکرات هسته ای سوئیس

طاهری در ادامه در بیان انتظارات مردم ایران از تیم مذاکره کننده می گوید: مطالبات به حق ملت ما باید در بحث غنی سازی حفظ شود. تحریم ها به صورت یک جا در این توافق برداشته شود. مرحله ای شدن رفع تحریم ها و به تعویق انداختن آن، ترفند هایی هستند که گروه 1+5 به ویژه آمریکا که سابقه طولانی در مکر ، حیله و ضربه زدن به ملت ایران دارد، انجام می گیرد.

سید علی طاهری

وی در ادامه تاکید می کند: انتظار ما این است تیم مذاکره کننده که این گونه مورد حمایت مردم و مقام معظم رهبری هستند، با جدیت و قاطعیت تمام در جلسه مذاکره، با همان ظرایف دیپلماسی که خودشان به آن مسلط هستند، این حق مسلم را با قاطعیت پیگیری کنند. اگر 1+5 حق ما را پذیرفتند که بهتر و اگر نپذیرفتند، پیروزی ما در ایستادگی ماست. حتی اگر تحریم ها را بر ندارند، ما نباید تن به توافقی بدهیم که در آن حقوق ما نا دیده گرفته شده یا مشروط پرداخت شود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، همچنین درباره اتفاقات اخیر در یمن و تجاوز آشکار دولت عربستان به مرز های این کشور می گوید: تجاوز عربستان به مرز حاکمیت یمن، یکی از اتفاق هایی است که نشان دهنده اشکالات مجامع بین المللی ما است. وقتی که یک کشور به صورت آشکار، به کشور همسایه خود تجاوز می کند، می بینیم که مجامع بین المللی نه تنها محکوم نمی کنند، بلکه از آن حمایت هم می کنند. کشور های مدعی حقوق بشر و دمکراسی و کشور های غربی، از این تجاوز آشکار که حقوق مردم را پایمال میکند حمایت می کنند و متاسفانه این سیاست یک بام و چند هوایی که در دنیا است، در این جا هم دیده می شود.

حمله عربستان به یمن

طاهری تاکید میکند که عربستان قطعا از این تجاوز پشیمان خواهد شد و امکانات نظامی که مردم یمن دارند قطعا موجب می شود که یمن یک ویتنام دیگری برای کشور عربستان باشد. امیدواریم که قبل از این که دیر شود، خود آن ها در این تجاوز آشکار تجدید نظر کنند و دست از زیاده طلبی خود بردارند.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    معلوم نیست تیم مذاکره کننده عزیز ما داره چی به کدخدا می بخشه که صداشم بالا نمیاد.
    کلا همه چی در مذاکرات برای مردم ایران سانسور خبری میشه.

آخرین اخبار