در جریان حمله مسلحانه به مقر پلیس استانبول یک زن تروریست که حامل بمب و اسلحه بود کشته شد.

کشته شدن یک زن مسلح در جریان حمله به مقر پلیس استانبول + تصاویر

در درگیری نیروهای امنیتی ترکیه با دو فرد مسلح که قصد حمله به مقر پلیس شهر استانبول را داشتند یکی از مهاجمان کشته شد.

به گزارش گلستان 24 ، در این حادثه که روز چهارشنبه روی داد مهاجم دیگر موفق شد از صحنه درگیری بگریزد.

این حادثه یک روز پس از آن روی می‌دهد که رسانه‌های ترکیه از قتل «مهمت سلیم کیراز» دادستان استانبول در یک حادثه گروگان‌گیری خبر دادند.

به گفته استاندار استانبول، تروریست زن که حامل یک بمب و اسلحه بود در این درگیری کشته شد و مهاجم دیگر مجروح شد و از صحنه حادثه گریخت. یک افسر پلیس نیز دچار جراحت شد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، پلیس مهاجم مجروح مرد را دستگیر کرده، هرچند این خبر رسماً تایید نشده است.

استانبول از زمان گروگان‌گیری روز سه‌شنبه که توسط مهاجمان مسلح وابسته به «جبهه انقلابی آزادی خلق ترکیه» انجام شد، در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

اعضای گروه یاد شده که یکی از گروه‌های چپ‌گرا و تندروی ترکیه است با ورود به طبقه ششم ساختمان دادگاه کاگلایان، دادستان استانبول را به گروگان گرفتند.

دادستان استانبول مسؤولیت رسیدگی به پرونده قتل «برکین الوان» را برعهده داشت که در اعتراض‌های مارس سال ۲۰۱۳ به دست پلیس مجروح و پس از مدتی جان باخت.

گروگان‌گیر‌ها خواستار آن بودند تا افسران پلیس مسئول قتل الوان به جرم خود اعتراف کنند و محاکمه معترضان در ارتباط با این درگیری‌ها نیز پایان یابد.

الوان ۱۵ ساله سال گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از گاز اشک‌آور پلیس جان خود را از دست داد. برکین در ژوئن ۲۰۱۳ برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود که در محله اوکمیدانی هدف نارنجک گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی ترکیه قرار گرفت.

همچنین روز گذشته یک مهاجم مسلح وارد دفتر حزب عدالت و توسعه در یکی از محلات استانبول شد. گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای شلیک در این محل بود.

ابتدا گزارش شده بود که این حمله توسط دو نفر انجام شده، اما سپس روشن شد که یک نفر دست به حمله زده است.

مهاجم با شکستن شیشه طبقه هفتم ساختمان یک پرچم ترکیه را که شمشیری بر آن نقش بسته بود به اهتزاز در آورد.

پس از مدتی مهاجم بازداشت شد. هنوز گزارشی از هویت او منتشر نشده است.

 

...............

ارسال نظر

آخرین اخبار