با وجود این که نرخ دلار به بالای 6000تومان افزایش پیدا کرده، رئیس جمهور تا به حال هیچ واکنشی نشان نداده و خود را مشغول مسئله ی فیلترینگ تلگرام کرده است.

آقای روحانی نرخ دلار بر ای مردم مهم تر از فیلتر تلگرام است/ کاسبان گلستانی نسبت به افزایش نرخ ارز معترض هستند/مجمع نمایندگان استان چرا سکوت کرده است؟

به گزارش گلستان 24؛با وجود مشکلاتی بزرگ نظیر تورم،فقر،بیکاری و هزاران مشکل دیگر که مردم روزانه با آنها دست و پنجه نرم می کنند ،آقای رئیس جمهور بجای رسیدگی به این مشکلات به مسئله فیلتر شدن یا نشدن تلگرام چسبیده است.

دولت حسن روحانی با این که وعده داده بود تا ارز تک نرخی شود ولی این اتفاق هرگز به وقوع نه پیوست و با وجود اینکه دولت ارز 4200 تومانی را به عنوان قیمت نهایی ارز دولتی در نظر گرفته بود اما ما شاهد این هستیم که قیمت دلار تا مرز بالای 6000 هزار تومان هم رفته است.

این افزایش ناگهانی نرخ ارز باعث فلج شدن برخی از کسب و کار هایی شد که با ارز سرکار دارند  به صورتی که در بیشتر بازار ها از جمله خرید و فورش لوازم وارداتی،بازار ها  قفل شده و همگان چشم انتظار کاهش نرخ دلار هستند.

در همه جای دنیا وقتی دولت در خصوص یک مسئله  اشتباهی می کند و باعث ایجاد مشکل برای مردم می شود نخست وزیر یا رئیس جمهور سریعا در رسانه ها حاضر می شود و راجب مشکل پیش آمده توضیح می دهد ولی در کشور ما حسن روحانی به جای اینکه در خصوص افزایش نرخ ارز و دلار توزیح دهد سعیدارد تا فضای جامعه را به سوی  مسئله فیلترینگ تلگرام سوق دهد.

رئیس دولت دوازدهم همواره از این ترفند برای عدم پاسخگویی خود نسبت به مردم و جامعه استفاده کرده است،زمانی  مسئله ی بی ارزش کنسرت ها را مطرح کردند و  حال نیز برای این که پاسخی برای افزایش نرخ دلار  ندارند مسئله فیلتر تلگرام را در سطح رسانه ها مطرح کردند.

نمایندگان مجلبس نیز به  عنوان کسانی که بر عملکرد دولت نظارت  می کنند  و به  مسئولیین اقتصادی دولت رای اعتماد می دهند چرا ساکتند، نمایندگی که در شهر و وستای خود شعار حمایت از مردم را سر می دادند حال چرا  جلوی این بی مدیریتی  های مسئولین دولت را نمی گیرند که مشکلات فروانی را برای  مردم  ما یجاد کرده است.

مردم استان گلستان حداقل از نمایندگان استان خود انتظار دارند یک جانبه نسبت به این سیسیتم مدیریتی دولت اعتراض کنند و آنهایی را که واقعا نمی توانند کشور را اداره کنند را به مجلس به کشانند تا پاسخگوی مردم  باشند.

با  این وضعیت بازار و گرانی ها  نمایندگان مجلس به عنوان ناظران بر عملکرد دولت در این  اوضاع نابسامان اقتصاد کشور دخیل هستند و باید پاسخگوی جامعه باشند.

در همین خصوص یکی از فروشندگان لوازم کامپیوتری در شهرستان گرگان در گفت وگو با خبرنگار ماگفت:وقعا تاسف بر انگیر است با این وضعیت بازار و اقتصاد کشور قطعا دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد:برای سفارش برخی از قطعات با تهران تماس گرفته ام ولی هیج جا قیمت نمی دهند و می گویند فعلا فروش نداریم و جاهایی هم که جواب می دهند قیمت های نجومی می دهند،در حالحاضر با این وضعیت ارز و دلار، واردت کنندگان محصولات خارجی که در کشور تولید نمی شود هیچ نوع وارداتی به کشور ندارند و قیمت ها ممکن است در چندر روز آینده بیش از دو برابر شود.

مهندس رجبی با بیان اینکه درد مردم فقط مسئله اقتصاد و بیکاری در کشور است،تصریح کرد:مردم از مسئولین دولت و نماینده های مجلس تنها یک چیز می خواهند آن هم ایجاد اقتصادی پویا و شغل برای جوانان است ولی در حال حاضر مسئولین دولت دارند بر ضد این دو خواسته مردم کار می کنند.

 وی خاطرنشان کرد:برای خرید محصولات از کشور های حوزه خلیج فارس هم هیچ ارزی نیست مگر این که بروی ارز آزاد تهیه کنی چون ارز دولتی 4200 تومانی گیر نمی آید و این یکی از مشکلاتی است که دولت بر سره راه بازاریان گذاشته است.

انتهای پیام/پ.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار