افتتاحیه های نمایشی پروژه های افتتاح نشده و یا به بهره برداری رسیده توسط روحانی در سفر به خراسان رضوی در حالی صورت گرفت که هنوز 3 سال دیگر تا اتمام دوران ریاست جمهوری او وقت باقی مانده است.

افتتاحیه های نمایشی این بار در مشهد / از افتتاح کارخانه قدیمی تا بهره برداری نمادین از پل مرزی بدون حضور طرف خارجی!

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ روحانی در دو روز گذشته سفری به خراسان رضوی داشته و در همین راستا پروژه های تمام، نیمه تمام و بهره برداری شده زیادی توسط او افتتاح شدند.

روحانی در نشست خبری خود در این سفر اظهار کرده بود: «در این سفر خوشحالم که طرح ها و پروژه های فراوانی در استان رضوی افتتاح خواهد شد. بعد از ماه ها و سال ها تلاش، ۴۳۶ پروژه و طرح به افتتاح می رسد.»

معاون وزیر راه و شهرسازی هم در خصوص پروژه های افتتاح شده در این سفر گفت: چند طرح در بخش بزرگراه، راه و مسکن روستایی، روشنایی جاده و ساخت پل مرزی با هزینه 214 میلیارد تومان روز دوشنبه طی سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در شهرستان تایباد افزود: 32 کیلومتر بزرگراه ، 6 پروژه راه روستایی به طول 23 کیلومتر، هشت هزار مسکن روستایی، پل مرزی سرخس بین ایران و ترکنمستان و روشنایی جاده کلات از جمله این طرحها هستند.

خبرگزاری وابسته به دولت هم در خصوص این افتتاح ها نوشت: در جریان سفر رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی از مجموع ۶۴۰ طرح و پروژه قابل افتتاح و شروع عملیات اجرایی دستگاه‌های اجرایی استان، ۳۰ عنوان پروژه در ۶ دستگاه اجرایی بصورت ویدئو کنفرانس در این جلسه به بهره برداری رسید.

یکی از پروژه هایی که در این سفر توسط روحانی افتتاح شد، افتتاح طرح روشنایی محور کلات و تونل‌های گوجگی و کلات بود که این پروژه چندین ماه پیش از این تکمیل و در ایام نوروز به بهره برداری رسیده بود.

نیمه اسفند سال گذشته رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه کارکنان در پروژه روشنایی تونل گوجگی در محور مشهد-کلات، مشغول به فعالیت هستند، از اتمام و راه‌اندازی روشنایی این تونل 200 متری با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داده بود.

یکی دیگر از طرح هایی که توسط روحانی افتتاح شد، طرح «پارس فولاد» سبزوار بود که روحانی هم این موضوع را اعلام کرده و اظهار داشت در این دو روز، ۳ هزار میلیارد تومان و حدود ۲۰۰ میلیون یورو طرح افتتاح می شود.

طرح «پارس فولاد» سبزوار همان راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی فولاد سبزوار است که بهمن ماه گذشته آغاز به کار کرده بود و امروز روحانی به صورت نمایشی آن را افتتاح کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران کارخانه آهن اسفنجی طرح فولاد سبزوار در ساعت 11:10 دقیقه روز یکشنبه (یکم بهمن 96) نخستین محصول خود (آهن اسفنجی) را تولید کرده است.

نکته قابل توجه این است که این کارخانه سال ها قبل تأسیس شده بود اما به خاطر مشکلات مالی در سال های گذشته ساکن شده بود که در نهایت در سال 92 فعالیت خود را از سر می گیرد و بهره برداری کامل از آن در سال 96 به سرانجام می رسد.

یکی دیگر از افتتاح های نمایشی روحانی در مشهد افتتاح پروژه پل مرزی سرخس (تجن) بود؛ این پروژه از سال های گذشته با همکاری ترکمنستان کلید خورده بود و ایران تنها نقش پیمانکاری برای این پروژه داشت.

از طرف دیگر بهره برداری از این پل مستلزم افتتاح آن توسط ترکمنستان نیز هست؛ پیش از این سفیر ایران در ترکمنستان گفته بود: پروژه پل دوم پایانه مرزی سرخس-سرخس بر اساس موافقت‌نامه دوجانبه بین ترکمنستان و ایران به صورت مشارکتی توسط پیمانکاران ایرانی ساخته شده‌‌ است.

به گفته سفیر ایران در «عشق‌آباد»، عملیات ساخت پل جدید سرخس-سرخس در 2 طرف مرز  در سال گذشته به پایان رسیده‌ بود و قرار بر این بود که در آینده نزدیک با حضور مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان رسماً به بهره‌برداری برسد.

افتتاحیه های نمایشی توسط روحانی در این سفر در حالی صورت گرفت که هنوز 3 سال دیگر تا اتمام دوران ریاست جمهوری او وقت باقی مانده است؛ هرچند رخداد های اخیر هفته های گذشته در جامعه بین الملل مانند اعلام خروج آمریکا از برجام موضوعی است که این روزها موج انتقادات را به سوی دشمن روانه کرده است اما دولت سعی کرده با پرداختن به موضوعات متفرقه نظیر افتتاح های نمایشی از زیر بار پاسخگویی طفره برود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار