رمضانعلی الیاسی، فرماندار سابق شهرستان کردکوی و مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری استان گلستان:

انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر دین و ایمان است. دین و اعتقاد و ایمان به معنی فرهنگ و سبک زندگی است. امام (ره) با شعار جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر، یک فرهنگ جدید در نظام سیاسی جهان بوجود آورد.

جمهوری اسلامی، تولد یک فرهنگ جدید در نظام سیاسی

رمضانعلی الیاسی، فرماندار سابق شهرستان کردکوی و مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، یکی از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی ایران را بحث فرهنگ می داند و می گوید:  وقتی می گوییم ریشه اصلی انقلاب دینی، اعتقادی و ایمانی است، همه این ها یعنی فرهنگ. این ها نگاه ویژه ای به سبک و نحوه زندگی دارند. همه مباحث اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و همه شئونات زندگی ما مسلمانان به اسلام وابسته است. سبک زندگی ما ناشی از فرهنگ دینی ماست. یکی از ویژگی های انقلاب ما فرهنگی بودن است که خوشبختانه توانست مفاهیم بسیار زیادی مثل وحدت، همگرایی، بسیج، خودباوری، استقلال، ازادی را متجلی کند.

جمهوری اسلامی

الیاسی با بیان این که همین واژه جمهوری اسلامی هم به معنای فرهنگ است، می گوید: زمانی که حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب در زمان رای گیری برای تایید نظام فرمودند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، به معنای ایجاد یک فرهنگ جدید در نظام ها سیاسی دنیا است. امام (ره) یک کار فرهنگی ریشه دار را در دنیا انجام داد. امروز که سی و شش سال از امام(ره) و انقلاب اسلامی گذشته است هنوز هم همه دنیا متحر است، به این جهت است که ریشه انقلاب های غربی دنیا در انقلاب ایران نمی توان دید. نه یک انقلاب اقتصادی است، نه کارگری و نه هیچ یک از بحث های دیگر. بلکه ریشه فرهنگی دارد و امام (ره) که یک کارشناس بسیارخبره و برجسته مسائل دینی و اعتقادی بود، با شناخت از روحیات مردم و مباحث دینی توانست به خوبی این موضوع را در همه عرصه ها به کار بگیرد.

رمضانعلی الیاسی

فرماندار سابق کردکوی همچنین می گوید یکی از ایراداتی که به نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته می شد این بود که با دین نمی شود حکومت کرد. اما ما مصداق این حکومت را در زمان حضرت پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) دیده بودیم و خوشبختانه خداوند توفیق داد که در قرن بیستم ما هم فرصت داشته باشیم، این نوع از حکومت را تجربه کنیم. امیدواریم که آنچه که می تواند دنیا را نجات دهد همین نگاه در حکومت اسلامی است. ما منتظر هستیم که صاحب اصلی این حکومت بیاید و حکومت جهانی را تشکیل دهد. حکومت جمهوری اسلامی زمینه ساز حکومت اسلامی مهدوی (عج) خواهد بود. من همیشه معتقد بوده ام که اگر کسی منتظر واقعی است که امام زمان (عج) بیاید تا در رکاب ایشان خدمت کند، در همین حکومت که متعلق به صاحب الزمان است، هر اقدامی که می تواند باید انجام دهد. برای رسیدن به آن حکومت باید تلاش کرد. نه متوقف ماند.

ارسال نظر

  • امیرررر
    0

    اقای الیاسی یک مدیر قوی و محکم نبود و تو انتخابات مجلس خیلی بد عمل کرد

آخرین اخبار