مروری بر پارادوکس های انتخاباتی جهانگیری در گرگان:

معاون اول رئیس جمهور در سفر تبلیغاتی خود به استان گلستان در اردیبهشت ماه سال ۹۶، سخنانی گفت که حدود یک سال بعد از این سخنان، خلاف آن ثابت شده و از اعتماد مردم گلستان سواستفاده شده است.

از  اعتماد  مردم گلستان سوء استفاده شده است/آقای روحانی و جهانگیری از مردم عذر خواهی کنید/سفره مردم هر روز کوچکتر از قبل می شود

به گزارش گلستان24؛ روزی که آقای جهانگیری کاندیدای پوششی حسن روحانی، برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به گرگان آمده بود، سخنان جالبی درخصوص دولت‌های پیشین و همچنین رقبای خود زد که در حال حاضر مرور این سخنان اسحاق جهانگیری در اردیبهشت ماه سال ۹۶ خالی از لطف نیست.

جهانگیری در سخنان روز 27 اردیبهشت ماه خود در مصلی شهرستان گرگان؛ گفت : کسانی که این توطئه را طراحی کرده بودند تصورشان این بود که با این فشارها ملت را تسلیم می کنند و در اثر فشار به ملت، مسئولین کشور تسلیم فشارهای مردم خواهند شد. ولی به فضل الهی با تصمیمی که شما در سال 92 گرفتید و با تیم کارشناسی که توسط دکتر روحانی و مدیریت دکتر ظریف شکل گرفت، ما موفق شدیم کشورهای استکباری را تسلیم خواسته های ملت ایران کنیم. البته این را تاکید می کنم که موضوع هسته ای با  هدایت، پشتیبانی و راهنمایی مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.

حال به وضوح می بینیم حدود یک سال بعد از این سخنان تیم کارشناسی دولت به مدیریت دکتر ظریف نه تنها نتوانسته است تا حقوق هسته‌ای کشور ایران را از کشورهای استکباری بگیرد، بلکه توسعه انرژی هسته ای ما نیز متوقف شده است.

آقای جهانگیری در حالی آن روزها می گفت که ما به پشتیبانی و راهنمایی های مقام معظم رهبری به نتیجه رسیده ایم، که نظر رهبری چیز دیگری بود و  ایشان بارها اعلام کرده بودند که من با مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم و نباید به دشمنان کشور اعتماد کنیم، اگر رهبری با مذاکرات با کشورهای غربی موافقت کرد، تنها به علت فشارها و اصرار های دولت بوده است.

مقام معظم رهبری برای مذاکره با کشورهای غربی نیز خط قرمزهایی را ایجاد کرده بودند، به گفته ی خود مسئولین مذاکره کننده آنها نتوانسته بودند خط قرمز های مورد نظر رهبری را در مذاکرات با کشورهای غربی رعایت کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سالهای 90 و 91 و نیمه 92 در زمینه اقتصادی وضع نگران کننده ای در کشور داشتیم، اظهار کرده بود: در آن زمان قیمت سکه، ارز و کالاهای اساسی مور نیاز لحظه ای تغییر می کرد و در مدت یک سال و نیم ارزش دارایی ملت ایران به یک سوم کاهش پیدا کرد. در شرایطی که صدها میلیارد دلار درآمد نفتی نصیب کشور شد اما شغل ایجاد شده صفر بود.

اگر که دولت احمدی نژاد توانست قیمت ارز و سکه را در هشت سال به دو برابر برساند، ولی دولت آقای روحانی این امر را در کمتر از ۶ سال به سه برابر قیمت گذشته رسانده است؛ و در حال حاضر مردم به عینه می‌بینند که کالاهای اساسی به طور لحظه ای در حال تغییر قیمت است و بسیاری از بازارها، نظیر بازار املاک و خودرو قفل شده است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی کشور وضع سفره مردم ایران در سال 91 حدود 35 درصد نسبت به سالهای قبل کوچکتر شد. کی با ملت ایران این کار را کرد؟ چرا عذر خواهی نمی کنید؟ ملت با بزرگواری ممکن است گذشت کند ولی امکان ندارد آن روزها را فراموش کند.

اکنون با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که سفره مردم در این سال‌های دولت بنفش، کوچکتر از گذشته شده و آنهایی که امروز باید از مردم عذرخواهی کنند مسئولین دولت هستند؛ شما درست میگویید آقای جهانگیری مردم هرگز این روزها را فراموش نخواهند کرد و شما و آقای روحانی باید پاسخگو باشید.

وی بیان کرد: امروز مسیر اقتصاد کشور در مسیر صحیح خودش قرار گرفته است و دیگر شاهد تلاطم و به هم ریختگی اقتصادی نیستیم.

جهانگیری به موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: با برنامه ای که تهیه شده این موضوع را می توان حل کرد. عده ای شعار می دهند و حتی نمی دانند شغل درست کردن یعنی چه؟ یک بار نشد یکی از آنها بگوید 10 نفر شغل ایجاد کردن چگونه است؟ آنها کارنامه شغل ایجاد کردن ندارند.

آقای جهانگیری امروز مسیر اقتصادی ایران بدتر از گذشته خود شده است و تلاطم و به هم ریختگی در آن بیداد می کند، شما که توانایی شغل درست کردن دارید و می‌دانید شغل درست کردن چیست، تاکنون چند شغل برای این جوانان بیکار کشور درست کرده اید؟ اگر خودتان که می گوید ما فلان قد شغل درست کرده ایم، پس چرا وضعیت جوانان به این صورت است؟!

مردم گرگان هیچ زمان این صحبت‌ها و سخنان معاون اول رئیس جمهور، نماینده حسن روحانی را فراموش نخواهند کرد؛ چرا که هر وعده ای که در این سخنان داده شد، خلافش عمل شد واز اعتماد مردم گرگان و استان گلستان سوء استفاده شد.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار