تربتی نژاد:

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تمامی وزارتخانه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی باید اسامی دریافت کنندگان ارز هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کنند.

وزارتخانه ها اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی را منتشر کنند

به گزارش گلستان24؛نورمحمد تربتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سوءاستفاده برخی شرکت ها از اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: دولت در هر زمینه ای که براساس قانون های موقتی و دائمی اقدام می کند باید بعد نظارت در این بخش قوی باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ایجاد نوسانات ارزی در کشور دولت نرخ ارز را 4 هزار و 200 تومان تعیین کرد، افزود: دولت با این اقدام تاکید کرد که ارز موجود در کشور تکافوی تمامی نیازها برای واردات تمام کالاهای اساسی و تمامی فعالیت هایی که برای کشور لازم و ضروری بوده را دارد.

سازمان تعزیرات باید برخورد لازم را با سودجویان دریافت کننده ارز 4 هزار و 200 تومانی داشته باشد

وی ادامه داد: در روزهای اخیر مشاهده شد که برخی افراد از این ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده کرده و کالا وارد کشور کرده اند؛ اما این کالاها را فراتر از قیمت اصلی به فروش رسانده اند، که در واقع خلاف قانون عمل کرده اند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدام وزیر ارتباطات در اعلام اسامی شرکت هایی که در حوزه واردات گوشی تلفن همراه ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده اند، یادآور شد: همانگونه که آذری جهرمی عنوان کرد فروش گوشی های تلفن همراه بیش از قیمت اصلی  خلاف قانون است و سازمان تعزیرات باید برخورد لازم را با سودجویان در این زمینه داشته باشد.

پیش از اختصاص ارز دولتی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود

وی با بیان اینکه پیش از اختصاص ارز دولتی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، افزود: اتفاقات اخیر تجربه ای شد که دولت از ماخذ ارز 4 هزار و 200 تومانی به نحو احسن استفاده کند و مصرف کنندگان کالاها با همان سطح قیمت ارز دولتی نیازهای خود را برطرف کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه فروش نهاده های دامی اعم از سویا و ذرت بیش از قیمت اصلی به شدت گوشی تلفن همراه نیست، ادامه داد:  دولت ملزم بوده در شرایطی که کشور با بحران و نوسانات ارزی مواجه است، نظارت ها را افزایش دهد، چراکه در هر بخشی که نظارت نباشد همه به این می اندیشند که سود بیشتری کسب کنند و این یکی از مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور است.

تمامی وزارتخانه ها اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی را منتشر کنند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اقدامات وزیر ارتباطات در انتشار اسامی شرکت هایی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده اند ممکن است نارضایتی هایی برای سودجویان ایجاد کند؛ اما کار ارزشمندی بوده که سایر وزارتخانه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی باید آن را عملیاتی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار