یادداشت//

با توجه به اوضاع بد اقتصادی برخی از نمایندگان، طرحی تحت عنوان سوال از رئیس جمهور را به جریان انداخته اند که متاسفانه نام نمایندگان استان گلستان در آن دیده نمی شود.

آقایان مجلسی مدت کمی به دوران مسئولیت شما مانده است / چرا امضای شما در طرح سوال از رئیس جمهور دیده نمی شود؟

به گزارش گلستان24؛ یکی از فعالین رسانه ای استان گلستان طی یادداشتی در رابطه با عدم حمایت مجمع نمایندگان استان از طرح سوال از رئیس جمهور بابت اوضاع بد اقتصادی نوشت: هر روز که میگذره اوضاع اقتصادی ایران پیچیده تر از روز گذشته می شود و تنها کسانی که در این اوضاع زندگی برایشان سخت و دشوار است، همین مردم کوچه و خیابان هستند که با مشقت و سختی زیاد خرجی خود و خانواده هایشان را تامین می کنند.

وضعیت اقتصادی به گونه‌ای شده است که مردم به یک باره شوکه شدند و انگار کشور همزمان در حال جنگ سخت و نرم است.

صبح که از خواب پا میشوی می بینی هرچه که دیروز از آن قیمت داشتی، از مواد غذایی بگیر تا قیمت شن ماسه تغییر و افزایش پیدا کرده است، درست است که کشور در روزهای سختی قرار دارد و تحریم های کمرشکن کشور های غربی علیه ایران ایجاد شده است ولی این طور که حس می شود تنها وجود تحریم ها علت این آشفتگی اقتصاد نیست؛ بلکه قسمتی از آن به علت وجود برخی از مدیران و سیاست‌های مدیریتی غلط آنها ایجاد شده است.

مردم تحمل می کنند، این راه از ۴۰ سال پیش تاکنون نشان دادند چه در حال جنگ سخت، چه در حال جنگ نرم و چه در حال صلح، الان وقت این است که مسئولان اقتصادی و اجرایی کشور جواب این تحمل ها و از خود گذشتگی مردم را بدهند؛ و با کار و کوشش شبانه روزی مسائل اقتصادی کشور را مدیریت کنند.

اینکه در یک روز قیمت هر نوع ماده ای که مورد مصرف یک ایرانی قرار می گیرد افزایش قیمتی تا ۶۰ درصد داشته باشد، مورد قبول نیست و نشان دهنده این است که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ضعیف عمل کردند و اشراف کاملی بر بازار نداشتند.

دولت فعلی که با رای مردم بر سر کار آمده تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نداده و تنها مردم هستند که در این جنگ اقتصادی  هدف تیر و ترکش های مالی و رسانه‌ای دشمن قرار گرفته اند، مردم انتظار دارند که نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی که معمولاً همشهری و دوست و آشنایان آنها هستند از اهرم فشار خود استفاده کنند و به دولت بفهمانند که مردم در تنگنا قرار دارند، آنها باید این اوضاع آشفته را کنترل کنند.

ولی به نظر می رسد که برخی از نمایندگان مردم هم صدا با دولت هستند و در این اوضاع بد اقتصادی تنها به مسائل حاشیه ای می پردازند و توجه ای به عملکرد ضعیف دولت در خصوص اقتصاد و وضعیت اسفناک مالی مردم ندارند.

چراکه عده ای از نمایندگان دلسوز کشور اوضاع نابسامان اقتصادی کشور را می بینند،طرح سوال از رئیس جمهور بابت مشکلات اقتصادی را کلید زدند، اما نکته ای که قابل اهمیت می‌باشد این است که از ۲۹۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تنها ۹۱ نفر طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده اند.

نمی‌دانیم بگوییم متاسفانه یا بدبختانه که نام هیچ یک از نمایندگان استان گلستان که با شعار عدالت و توسعه از مردم استان رای گرفتند و وارد مجلس شدند، جزو امضا کنندگان این طرح دیده نمی شود.

آیا واقعا نمایندگان استان از اوضاع بد اقتصادی مردم خبر ندارند؟ و یا این که از نوع سیاست ها و نحوه مدیریت دولت راضی هستند، که در این آشوب اقتصادی  حرکتی مطلوب جهت احقاق حقوق مردم انجام نمی دهند.

نمایندگان استان گلستان و دیگر نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی باید بدانند که مدت زیادی به پایان دوره مسئولیت آنها در مجلس شورای اسلامی نمانده است، آنها نباید اینگونه  جواب اعتمادی که مردم با آنها کردند را بدهند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار