: همزمان با ادامه تجاوزات بی‌رحمانه جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن و کشتار مردم بی‌دفاع و تخریب هدفمند زیرساخت‌های این کشور مفتی استان تعز بیانیه‌ای در حمایت از انقلابیون به رهبری انصارالله صادر کرد.

بیانیه مفتی تعز در حمایت از انقلابیون یمن به رهبری انصارالله

شیخ سهل بن ابراهیم عقیل مفتی استان تعز یمن در بیانیه‌ای پیروزی ملت یمن به رهبری انصارالله بر متجاوزان سعودی را مقدمه‌ای برای پیروزی بزرگ امت اسلام یعنی آزادسازی فلسطین و قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیست دانسته است.

شیخ سهل بن ابراهیم عقیل بیانیه خود را با آیاتی از قرآن کریم با موضوع یاری مومنان و مجاهدان فی سبیل الله از سوی خداوند متعال آغاز کرده است.

وی گفته که امت به خاطر پیروزی بزرگی که جوانان مومن در راستای عزت و کرامت آنها پس از چندین دهه ذلت و خواری به سبب مزدوران، خداوند را شکر می‌کند.

مفتی تعز تاکید کرده که جوانان مومن با درهم شکستن قید و بندها، گام‌های ثابت در مسیر قرآنی به رهبری مردانی که به پروردگارشان ایمان دارند و به پیمانی که با خداوند بسته‌اند، پایبند بوده و صادق هستند، برداشته‌اند.

در بیانیه مفتی تعز آمده است: رهبران آنها شهدا بودند و پس از آنها سید عبدالملک الحوثی رهبر مسیر قرآنی شیر اسلام و مسلمانان شمشیر بران و کشیده شده اسلام بر گرده مزدوران و دزدان قرار داده است. جوانی که خداوند او را نور چشم برای تحقق آمال و آرزوهای اسلام و مسلمانان و عزتی که متعلق به خداوند و رسولش است، قرار داد.

شیخ سهل بن ابراهیم عمر بن عقیل، پیروزی مردم یمن را پیروزی بزرگی توصیف کرده که به گفته وی قلم‌ها در وصف آن ناتوان هستند.

وی این پیروزی را مقدمه پیروزی برای آزادسازی فلسطین و برطرف شدن غم و اندوه از امت اسلام دانسته است.

خاطر‌نشان می‌شود عربستان از بامداد ششم فروردین پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن به ریاض به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد.

برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از 2500 از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده و براساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات طوفان قاطعیت بیش از 150 هزار یمنی آواره شدند.

جنایات آل‌سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد چند روز قبل با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد مجوز تداوم این جنایات را داد.

ارسال نظر

آخرین اخبار