پاسخ شهروندان گلستانی به سازش با غرب؛

شب گذشته خبرنگار ما به حضور در بین شهروندان گلستانی نظرات آنها را در خصوص سازش با غربی ها جویا شد.

سازش با گرگ پایانش مرگ است/نباید با طناب پوسیده آمریکایی ها درون چاه رفت/برجام  بی فرجام نتیجه سازش با غرب است

به گزارش گلستان24؛بازی سازش، نامی است که این روز ها بیشتر از گذشته در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دیده می شود،اما بازی سازش چیست؟چرا کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی و  حتی فضای حقیقی در اینخصوص بحث می کنند.

از بعد از انقلاب تاکنون افرادی زیادی بودند که بازی سازش را در پیش گرفته بودند و می خواستند به هرنحوی شده آمریکای جنایت کار را دوست ایران نشان دهند، ولی همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند:«حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله‌اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید؛ چون آمریکا شیطان بزرگ است» و همین موضوع بزرگترین علت بر ای عدم سازش با آمریکا است.

البته از سوی برخی از مسئولین کشور در دولت های مختلف که افکاری با چهارچوب سازشگری داشته اند، ارتباط با آمریکا اتفاق افتاده و کشور نیز به همین علت ضرر های زیادی کرده است.

برجام نمونه بارز سازشگری با آمریکا است،مردم کشور به عینه دیدند که ایران با نیتی پاک به سوی مذاکره شتافت، اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب هشدار داده بود آمریکایی ها پای عهد و پیمان خود نه ایستادند و اینگونه به مردم ایران از پشت خنجر زدند.

به خودی خود سازش مسئله بدی نیست ولی باید در نظر داشت سازش با چه کسی؟ با آمریکا و غربی که بارها امتحان  پس داده اند و به مردم ایران خیانت کرده اند،تحریم های ظالمانه فعلی که مستقیما بر روی غذا و داروی مردم ایران اثر گذاشته،مسئله ای انکار نشدنی و مصداق بارز خیانتگری  غربی ها نسبت به مردم ایران است.

در ادامه مصاحبه خبرنگار ما با چندتن از شهروندان فرهیخته استان گلستان را می خوانید؛

به نظر شما سازش دوباره با آمریکا و کشور های غربی می تواند برای پیشرفت کشور تاثیر گذار باشد؟

خانم انصاری فرد،در پاسخ به این سوال اظهار داشت:امید مردم  به برجام بود و ما فکر می کردیم با توافق برجام همانگونه که آقای روحانی وعده داده بودند تمام مشکلات ما در همان روز توافق حل خواهد شد،بنده خودم جزء کسانی بودم که روز توافق به همراه چند تن از اعضای خانواده جهت شادی به خارج از خانه آمدیم و با مردم این روز را جشن گرفتیم، ولی الان باید در خانه بنشینیم و گریه کنیم چرا که به سبب تعطیلی کارخانه برادر و پدرم بیکار شدند و مشکلات اقتصادی امروز فشار زیادی به خانواده  ها وارد می کند.

وی ادامه داد:خیر ،حال به ما ثابت شده که اگر دها برجام دیگر صورت بگیرد غربی ها به زیر قول خود میزنند و تنها در پی این هستند تا کشور ایران را زمین بزنند.

خانم طاهری فر یکی دیگر از دانشجویان که چندی پیش فارغ التحصیل شده است،به خبرنگار ما گفت:مقاومت راه پیروزی است،باید از تاریخ عبرت گرفت،تاریخ اثبات کرده هر کسی و هر کشوری که مقاومت کند پیروز است.

یکی از شهروندان گرگانی با بیان نقش آمریکا و کشور های اروپایی در 8 سال جنگ تحمیلی ، در پاسخ به این سوال تصریح کرد:غربی ها و اروپای هایی که در زمان جنگ موشک و اسلحه به صدام می دادند که جوانان و مردم این کشور را به خاک و خون به کشند، چگونه میتوانند خیر خواه مردم ایران باشند،مگر می شود با گرگ سازش کرد،هرکسی که با گرگ سازش کند پایانش مرگ است.

آقای نژاد چاری در همین خصوص به خبرنگار ما گفت:آنهایی که در کشور به دنبال سازش با غربی ها هستند، توان مدیریت کشور را ندارند و می خواهند با تکیه به غرب و با استفاده از غرب آن هم به هرقیمتی ضعف خود را جبران کنند،تجربه ی برجام نشان داد که نباید به غرب اعتماد کرد و با طناب آنها به چاه رفت.

یکی دیگر از شهروندان گلستانی با اشاره به توافق تاریخی آمریکا با کره شمالی،خاطرنشان کرد:کره شمالی اینقدر در مقابل تحریم و ظلم غربی ها مقاومت کرد تا آمریکایی ها رفتند به سراغ مقامات کره شمالی و با آنها مذاکره کردند،اما در این بین مسئولان کرهای گول خوردند و به غربی ها اعتماد کردند و نتیجه اش شد زیاده گویی های امروز ترامپ در مقابل کره شمالی،این مسلئه و برجام به ما ثابت کردند که نباید  با غربی ها به هرقیمتی سازش کنیم و تنها مقاومت راه پیروزی است.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار