کسانی که تهدید می‌کنند؛

مقامات آمریکایی تلاش داشتند با تأکید بر گزینه نظامی به عنوان یکی از گزینه های همیشگی واشنگتن در صورت لزوم، نگرانی ها در مورد پایبندی ایران به توافق احتمالی را تسکین دهند.

گزینه‌های متنوعی علیه ایران داریم! +تصویر

 به گزارش گلستان 24، رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه در دیدار با معلمان با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات رسمی آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات هسته ای تأکید کردند: «من موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم. مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند.»

 

 

این بیانات از سوی رهبر انقلاب مورد توجه رسانه های مختلف جهان قرار گرفت.

پایگاه اینترنتی مؤسسه دولتی صلح ایالات متحده (USIP) در این باره نوشت: «به نظر می رسد اشاره [آیت الله] خامنه ای به تعدادی از مقامات آمریکا باشد که اخیراً تلاش داشتند با تأکید بر گزینه نظامی به عنوان یکی از گزینه های همیشگی واشنگتن در صورت لزوم، نگرانی ها در مورد پایبندی ایران به توافق احتمالی را تسکین دهند.»


این پایگاه به نقل از "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا می نویسد: «او در 1 مه 2015 در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان (CNN) گفته است: "ما توانایی بستن، عقب راندن و نابودی برنامه هسته ای ایران را در اختیار داریم و من فکر می کنم ایرانی ها ایران بدانند و بفهمند."»

 

 

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا

 

 

پایگاه مؤسسه صلح آمریکا همچنین به نقل از "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی می نویسد: «وی در تاریخ 30 آوریل گفته است: "من امروز به هر اسرائیلی می گویم اگر آن ها تصمیم گرفتند به سرعت به سمت بمب حرکت کنند ما توانایی متوقف کردن آن ها را داریم و من به طور مطلق ضمانت می کنم که در آینده ما قادر خواهیم بود از فعالیت های آن ها اطلاع داشته باشیم تا همچنان بتوانیم در صورتی که تصمیم به حرکت به سوی بمب گرفتند آن ها را متوقف کنیم. ما از گزینه ای که امروز داریم دست بر نمی داریم و گزینه های متنوعی داریم از تحریم تا گزینه نظامی.»

 

این پایگاه همچنین به نقل از "بنجامین رودز" دستیار رئیس جمهور آمریکا و معاون مشاور امنیت ملی اوباما می نویسد: «وی در 4 مه 2015 در مصاحبه ای با شبکه های تلوزیونی صهیونیستی گفته است: "اگر تهران نقض [عهد] کند همه گزینه ها روی میز است... رئیس جمهور، این رئیس جمهور یا رئیس جمهور بعدی، همه گزینه ها شامل گزینه نظامی را روی میز خواهند داشت. اگر تخلفی وجود داشته باشد، همه گزینه ها در نظر گرفته خواهند شد.»

 

 

 


به گزارش جام نیوز از دیگر افرادی که در این زمینه نام برده شده، "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکاست که ایران را به حمله نظامی تهدید کرده بود.

 

طبق گزارش "جروزالم پست" (Jpost)، او گفته بود: "احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان یک گزینه به شمار می‌رود و اوباما راضی به کنار کشیدن از روند [مذاکرات] است."

 

او در یک سخنرانی در تاریخ 30 آوریل 2015 و در مؤسسه واشنگتن (WashingtonInstitute) گفته بود: «اگر ایران به تلاش ها برای رسیدن به سلاح هسته ای ادامه دهد، هیچ گزینه در دسترس امروزی خارج از میز نخواهد ماند. در حقیقت گزینه ها به شدت بیشتر خواهد شد چون ما بسیار بیشتر اطلاع خواهیم داشت...

همانطور که گفتم، اگر در آخر راه، ایران به دنبال کردن بمب هسته ای ادامه دهد، هیچ گزینه در دسترس امروز برای مدیریت تهدید خارج از میز باقی نخواهد ماند، هیچ [گزینه ای]. قابلیت های فناوری ما روز به روز بالا می رود و اطلاعات اضافی که به دست می آوریم به شدت از آنچه اکنون در اختیار داریم بیشتر خواهد بود...»

 

جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا

 

رئیس جمهور در مورد ایران گفته است از همه ابزارهای قدرت ملی ما استفاده خواهد کرد تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بگیرد... من شنیدم بعضی شوالیه وار از این حرف می زنند که چقدر حمله نظامی ساده خواهد بود... هیچ چیز ساده، کوچک یا قابل پیش بینی در مورد جنگ با ایران وجود نخواهد داشت. [اما] اگر لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد...

 

این ریسکی است که مجبوریم در صورت حرکت ایران به سوی بمب بکنیم. اما باید آماده باشید، ما باید آماده باشیم. حتی وقتی حملات با هزینه بیشتر دستاورد کمتری نسبت به توافقی که امروز در حال مذاکره ایم داشته باشد.»

 

این اظهارت از سوی مقامات آمریکایی در حالی صورت می گیرد که رسانه های حامی لابی صهیونیستی همزمان با مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 کشورمان را به جهت ایستادگی در مقابل زیاده خواهی غرب مورد سرزنش قرار دادند.

آنچه مسلم است اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید در گفتگوهای خود با طرف مقابل مصالح کشور و نظام اسلامی و همچنین عزت و عظمت مردم بزرگ ایران را مدنظر داشته باشد و تسلیم زورگویی مستکبران نشود.

 

آنچه انتظار ملت بزرگ ایران است اینکه "مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند."

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار