سیمور هرش:

سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی با تاکید بر اینکه دروغگویی از شگردهای سیاسی آمریکا است، تاکید کرد: باراک اوباما برای کسب اعتبار از قتل اسامه بن لادن بسیار عجله داشته و با روایت خود درباره این ماجرا مردم آمریکا را فریب داده است.

فریب مردم درباره قتل بن لادن

به گزارش گلستان 24، به نقل از پایگاه خبری آمریکایی «هیل»، هرش با انتشار مطلبی در یک پایگاه اینترنتی انگلیسی (lrb.co.uk) نوشت: این تصمیم اوباما موجب شد ارتش و دستگاه اطلاعاتی آمریکا مجبور شوند چگونگی رویدادهای منجر به قتل بن لادن را براساس گفته های اوباما اعلام کنند.

هرش، درخصوص سیاست های ضدتروریستی دولت اوباما نوشت: به هر حال دروغگویی در سطح بالا، در کنار رویه هایی مانند زندان های مخفی، حملات پهپادی، هجوم شبانه نیروهای ویژه و حذف مخالفان، یکی از شگردهای سیاست آمریکا است.

این روزنامه نگار آمریکایی به استناد گفته های یک مقام اطلاعاتی ارشد بازنشسته آمریکایی که از اطلاعات اولیه درباره حضور بن لادن در «ابوت آباد» آگاه است، دروغگویی اوباما در این خصوص را افشاء کرده است.

این مقام اطلاعاتی بازنشسته آمریکایی به هرش گفته، دولت پاکستان نقش فعالی در تائید و اجرای حمله به محل اختفای بن لادن داشته، در حالی که دولت اوباما مدعی است این عملیات کاملا' آمریکایی بوده و پاکستانی ها پیش از اجرای عملیات هیچ اطلاعی از آن نداشته اند.

هرش، به نقل از این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا افزود: دولت اوباما در ابتدا موافقت کرده بود که اعلام شود بن لادن در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده اما بعدا' اعلام کرد که بن لادن در جریان حمله نیروهای ویژه کشته شده است.

هرش به نقل از این مقام اطلاعاتی آمریکایی می افزاید که اوباما با عجله و برای کسب اعتبار از خبر کشته شدن بن لادن، بیانیه ای در این خصوص منتشر کرد.

این روزنامه نگار آمریکایی همچنین دولت اوباما را متهم کرد که جزئیات مربوط به هجوم به محل اختفای بن لادن را بسیار آب و تاب داده و القاعده را تهدیدی بسیار بزرگتر از واقعیت نشان داده است.

کاخ سفید تا کنون به این گزارش سیمور هرش واکنشی نشان نداده است.

هرش روزنامه نگار معروف آمریکایی است که نخستین بار در سال 1969 برای افشای قتل عام «مای لای» و پنهان کاری مربوط به آن در جریان جنگ ویتنام به شهرت رسید و جایزه پولیتزر گزارشگری بین المللی را در سال 1970 دریافت کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار