شرط داعش برای امان خانواده های لیبیایی؛

روزنامه تایمز فاش کرد که داعش در لیبی، در مقابل امان دادن به خانواده‌ها از آنان می خواهد یکی از دختران کم سن و سال خود را به جنگ جویان این گروه تروریستی بدهند.

دخترانتان را به ما بدهید تا امان داشته باشید!

به گزارش گلستان 24، "بیل ترو" روز دوشنبه در گزارشی در روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: عناصر داعش در شهر درنه در لیبی، دختران کم سن و سال را که برخی از آن ها فقط 12 سال سن دارند، وادار می کنند در برابر امان دادن به خانواده هایشان، با آن ها ازدواج کنند.

به گفتۀ پزشکانِ درنه در سال 2013، هر سه هفته یک دختر کم سن و سال ازدواج می کرد، اما در پی ورود عناصر خارجی به این شهر و اعلام بیعت با داعش، این آمار به 15 نفر در همان مدت افزایش یافت.

"اسماء سعید" فعال حقوق زن در لیبی که در خارج از درنه زندگی می کند، به روزنامه تایمز گفت: مشکلات در سال 2013 و زمانی شروع شد که داعش بر شهر مسلط شد و ارتش، پلیس و دادگاه شهر را خالی کردند.

اسماء سعید به طور مخفیانه در حال جمع آوری اطلاعاتی از پزشکان و فعالان حقوق بشری در درنه است. اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده، حاکی از افزایش شدید آمار ازدواج دختران کم سن و سال، سقط جنین، مرگ جنین و افزایش بیماری های تناسلی است.

اسما سعید تاکید کرد، با توجه به این که اکثر مراکز بهداشتی در درنه تحت نظر مستقیم داعش است، امکان به دست آوردن اطلاعاتی کامل درباره این مسأله غیرممکن است.

وی افزود: خردسال ترین دختری که مجبور به ازدواج با عناصر داعش شده است، دختری 12 ساله است که به سبب تجاوزهای متوالی شوهرش، جنین خود را از دست داد و دچار آسیب هایی جدی شد، به طوری که دیگر قادر به بارداری نخواهد بود و اکنون دچار افسردگی مزمن شده است.

"عبدالرحمان" از فعالان حقوق بشر درنه نیز که نخواست نام کامل خود را فاش کند، خاطرنشان کرد: خانواده ها برای به در امان ماندن، یکی از دختران خود را به عقد اعضای داعش در می آورند. این مساله سبب می شود، این خانواده ها آزادانه در شهر تردد کنند و حتی برخی از آن ها خودروها و منازل زیبایی به دست می آورند./العالم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار