جهت تشکیل مجلسی در تراز انقلاب؛

فتح الله نوری سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان در نشست خبری با حضور رسانه های استان در خصوص این شورای تازه تشکیل گفت.

"شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی" در گلستان اعلام موجودیت کرد/آشنایی با ساز و کار این شورا

به گزارش گلستان24؛ فتح الله نوری سخنگوی "شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی" استان گلستان در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت:امروز کشور درگیر مشکلاتی است ومردم هم به حق گله مندند؛ و تاحدودی نیز ایجاد این مشکلات  به خود مردم بر می گردد چرا که آنها در انتخاب خود دقت کافی را نداشته اند.

وی با بیان اینکه همه ی این ناهنجاری های داخلی تحت یک تدبیر مناسب قابل مدیریت است؛خاطرنشان کرد: امروز در جامعه با کسانی طرفیم که روزی یک نیروی انقلابی بودند ولی در حال حاضر نادم و متجاهر شده اند و درصدد این هستند تا با این ناهنجاری ها جامعه را به زانو در آورند.

نوری با اشاره به این که در دولت گذشته همه ی حامل های انرژی بدون ایجاد خسارت چندانی برای کشور، افزایش قیمت داشتند،یادآور شد:دولت فعلی بعد از شکل گیری به یکباره کارت های سوخت و سهمیه بندی را بی دلیل حذف کرد و موجب افزایش مصرف بنزین وسپس گران کردن آن و ایجاد خسارات های فراوان به کشور شد.

سخنگوی "شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی" استان گلستان به تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی بعد از مقام معظم رهبری در بالا ترین جایگاه کشور قرار دارد؛تصریح کرد:اگر مجلسی در تراز انقلاب شکل بگیرد میتواند ظرف چند سال 60 درصد مشکلات کشور را حل کند.

وی در همین خصوص ادامه داد:مادر زمینه فناوری،هسته ای و دفاعی پیشرفت زیادی داشته ایم ولی در مدیریت اقتصاد کشور درمانده ایم که علت آن وابستگی فکری مدیران اقتصادی کشور به غرب ولیبرالیسم است.

فتح الله نوری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی موتور محرکه کشور است،خاطرنشان کرد:وظیفه مجلس بعد از قانون گذاری نظارت مستمر بر فعالیت های سایر نهاد های کشور است،مجلس ما با قدرتی که دارد می تواند خیلی از مشکلات کشور را حل کند و نهاد هایی را که کم کاری میکنند را به حرکت در بیاورد.

شروع شکل گیری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود

 سخنگوی "شورای ائتلاف نیروهای انقلاب" استان گلستان با اشاره به دغدغه مندی نیروی های انقلاب برای رفع مشکلات کشور وایجاد مجلسی در تراز انقلاب اسلامی،تصریح کرد: در گذشته با تشیکلات جمنا در بین دوستان حضور داشتیم که برکاتی زیادی نیز داشت که نمونه اش 16 میلیون رای برای آقای رئیسی بود.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری شخص آقای رئیسی پیگیر هم افزایی نیروهای انقلاب بودند که نتیجه آن "شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی" بود.

نوری با اشاره به شکل گیری این شورا،تصریح کرد:بعد از ورود حجت الاسلام رئیسی در قوه قضاییه ایشان دیگر در جلسات این شورا حضور ندارند.

آشنایی با ساز و کار شورای ائتلاف

نوری در خصوص ساز وکار این شورای در استان گلستان،اظهار کرد:در استان گلستان از سوی شورای ائتلاف در تهران بنده و حجت الاسلام سید علی طاهری  و آقای دکتر سپهری یکی از اساتید دانشگاه به عنوان حلقه اول شورا در استان انتخاب شدیم.

وی در خصوص اعضای شورای ائتلاف مرکزی استان،تصریح کرد:ترکیب این شورا از طلاب و روحانیون، دانشگاهیان،جوانان،تشکل های حزبی وبانوان است.

فتح الله نوری با اشاره به تشکیل شورای مرکزی،اظهار کرد:جمعی از نیروهای وفادار به انقلاب را که شناخته شده هم هستند ودر قشر های مختلفی وجود دارند شناسایی کردیم و به لحاظ اینکه تعداد آنها زیاد بود، هیئت رئیسه انتخاب کردیم که از داخل آنها تلخیصی به وجود بیاید که بعد از آن در هر شهرستان 30 الی 40 نفر پیشنهاد شدند که در شورای استان مورد بررسی قرار بگیرند وبه عنوان موسسین شورای ائتلاف در شهرستان های فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بعداز انتخاب موسسین،5 نفر به عنوان عضو اصلی و 2 نفر به عنوان عضو اللبدل انتخاب شدند؛تصریح کرد:وظیفه این افراد این است که در هر شهرستانی بروند با نیروها صحبت کنند و وظایف و دغدغه ها را بگویند،افراد را توجیح کنند.

وی اذعان کرد:درسایه این اقدام به فراخور از 350 نفر در شهر های بزرگ تا 150 نفر در شهر های کوچک مجامع شهرستان ها شکل گرفت و کار هیئت موسس در اینجا به پایان رسید.

نوری ادامه داد: اگر این افراد کاندید نبودند می شدند هیئت رئیسه برگزاری شورای شهرستان ها و اگر کاندید بودند از بین افراد مجمع هیئت رئیسه انتخاب می شد و ناظری هم از شورای ائتلاف استان حضور پیدا کرد برای برگزاری انتخابات،در نهایت هیئت رئیسه انتخاب  وآن جمعی که در مجامع حضور داشتند انتخاب می کردند و جمعی 15 نفره در شهرستان ها ایجاد شد.

در حال حاضر که ثبت نام های انجام شده ما قرار است مجمع دیگری تشکیل دهیم به عنوان مجمع دوم که بر اساس دستور العمل حوزه های انتخابیه که تک نماینده هستند و تک شهرستان هستند 5 نفر از بین نامزد ها به عنوان بیشترین حائز شرایط معرفی می کنند و در مکان های دیگر که چند شهرستان وجود دارد هر شهرستان 5 نفر را پیشنهاد کنند که در آنها تلفیق نگاه قومیتی،مذهبی وجود داشته و ترکیب جمعیتی رعایت شده باشد.

نوری در ادامه افزود:در حوزه انتخابیه گرگان وآق قلا هم قرار شد هر شهرستان 4 نفر از افراد واجد شرایط را معرفی کنند.

این افراد ک در مجمع دوم انتخاب شدند اسامی آنها به تهران داده می شود تا موسسات نظر سنجی معتبر  روی این ها کار نظرسنجی انجام دهند و خود شورای شهرستان ها ارزیابی های خورد را به استان خواهند داد و آنها نیز بررسی خواهند کرد وخروجی به شورای مرکزی تهران داده خواهد شد که پس از تایید،آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار