نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: اگر اروپا همه ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی خود را نتواند با برجام همراه کند، عدم صداقت آن‌ها مشخص می‌شود.

آزمون صداقت سنجی اروپایی‌ها برای ادامه برجام چیست؟

به گزارش گلستان24؛نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ادامه حضور اروپایی‌ها در برجام، اظهار داشت: خط مشی و استراتژی ایران در ادامه حضور در برجام را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپا مصمم است تا بقیه راه را بدون آمریکا ادامه بدهد ولی در این میان موضوعاتی مطرح است و از جمله موضوعات مطرح شده دولت های اروپایی حاضر در برجام و بنگاه‌های خصوصی هستند.

وی افزود: اکنون آمریکا می‌تواند بنگاه های خصوصی سایر کشورها را متقاعد کند که با ایران همکاری نکنند ولی اروپا می‌گوید ما از اصلا در مورد این شرکت‌ها نمی‌توانیم تضمین بدهیم.

تربتی نژاد ادامه داد: همین موضوع برای من سوال است که چطور کشورهای اروپایی نمی‌توانند بنگاه‌های اقتصادی و حتی خصوصی داخلی خود را کنترل کنند و برای آن‌ها خط مشی تعیین کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها در مورد این امر نیز تعامل کنند می‌توان به صداقت آن‌ها اطمینان داشت، گفت: اگر اروپا همه ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی خود را نتواند با برجام همراه کند، عدم صداقت آن‌ها مشخص می‌شود و باید مراقب بود تا در چهارچوب تعیین شده از سوی رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار