قابل توجه شهروندان گلستانی؛

بعضا دیده می شود برخی ازشهروندان که به علت کهولت سن یا برخی از بیماری ها جزو قشر آسیب پذیر محسوب می شوند، توجه ای به مسائل بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا ندارند.

اگر توصیه های بهداشتی را جدی نگیرید درمعرض ابتلا به ویروس کرونا خواهید بود

به گزارش گلستان24؛ در این روز هایی که همه ی کشور جهت مقابله با ویروس ناخوانده کرونا بسیج شده اند، باید توجه داشت که نقش مردم در این مقابله و رویارویی از همه ی دستگاه ها اساسی تر  است.

چرا که وقتی مردم پیشگیری کنند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند، تعداد مبتلایان به این بیماری کمتر می شود و در کنار آن خیلی از محدودیت ها و فشارهای روانی و کاری کاسته می شود.

در استان گلستان که تعداد نفرات مشکوک به این بیماری نسبتا افزایش یافته است، نیاز است تا شهروندان گلستانی به مسائل بهداشتی نظیر: شست و شوی مداوم دست ها توجه بیشتری داشته باشند.

طبق بازدید میدانی خبرنگار ما تعداد قابل توجه ای از شهروندان نسبت به رعایت مسائل بهداشت شخصی توجهی ندارند و اگر یک نفر از این افراد مبتلا به ویروس کرونا باشد، ممکن است جان شهروندان زیادی را به خطر بیاندازد.

بعضا دیده می شود افراد سالمند و یا دارای مریضی حاد که قشر خطرپذیر این ویروس می باشند، بدون توجه به اخطارهای داده شده در این روزها که ویروس کرونا در استان شیوع  پیدا کرده است، به راحتی در سطح شهرتردد می کنند.

طبق آمارهای داده شده اکثر افرادی که به علت مبتلا شدن ب ویروس کرونا در بیمارستان ها بستری یا فوت کرده اند، افراد دارای کهولت سن یا دارای بیماری های زمنیه بوده اند.

انجام چند مسئله بهداشتی نظیر شست وشوی مداوم دست ها با آب وصابون، گرفتن دهان هنگام عطسه کردن، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد می تواند جامعه را تا حدود زیادی از این ویروس ناخوانده محافظت کند.

با توجه به اقدامات  جهادی گونه جامعه پزشکی در خصوص مقابله با ویروس کرونا حداقل کاری که از مردم برای جبران این زحمات و کمک به پزشکان در شکست این ویروس برمی آید، توجه به توصیه های جامعه پزشکی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

  • حمید
    0

    باید با آموزش ، فرهنگ سازی کنیم..... مردم عزیز یاد بگیرن که به قانون احترام بزارن... عید هم نداشته باشیم ضرر نمی کنیم....البته این اتفاق که در کشور افتاد باید تجربه بزرگی بشه که تو همه زمینه ها آمادگی داشته باشیم.. ای کاش دولت به قشر ضعیف کمک مالی می کرد و مردمی که مشکل مالی دارن در منزل بمانند. آموزش از راه دور در ارتباط با دانش آموز و دانشجو بهتر و قوی تر بشه که تو این شرایط آمادگی داشته باشیم... دولت الکترونیک داشته باشیم و مردم برای انجام کار بانکی و مالی از منزل خارج نشوند....و خیلی موضوعات دیگه...

آخرین اخبار