تاکید سناتور آمریکایی بر شرط نتانیاهو؛

«این باید یک پیش شرط باشد؟ یعنی اگر در میان گفتگوها، طرف ایرانی گفت لزوم نابودی اسرائیل غیرقابل مذاکره است، این به معنای شکست توافق خواهد بود؟ ...».

توافق با ایران فقط در یک صورت ممکن است

به گزارش گلستان 24، مارکو روبیو، سناتور بانفوذ آمریکایی، حصول شرط مطرح شده توسط نتانیاهو برای توافق با ایران را ضروری عنوان کرد. وی توافق هسته ای را تنها در صورتی ممکن دانسته که تهران، رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت بشناسد.

نشریه بلومبرگ آمریکا (Bloomberg) اظهارات وی را در مطلبی با عنوان "مارکو روبیو: هیچ توافقی با ایران صورت نخواهد گرفت مگر اینکه این کشور، اسرائیل را به رسمیت بشناسد" منعکس کرد.

بلومبرگ نوشت: مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا، نخستین کاندیدای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 است که خواستار گرفتن امتیازی از ایران شده که علاوه بر غیرقابل قبول بودن برای تهران، در آمریکا نیز موجب تنش های سیاسی شده است.

براساس این گزارش، وی در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به امتیازاتی که لازم است ایران در مذاکرات هسته ای بدهد، اظهار داشت: ایران باید به نوبه خود به روشنی حق اسرائیل برای موجودیت به عنوان یک کشور یهودی را به رسمیت بشناسد.

مجری فاکس نیوز از این سناتور جمهوری خواه می پرسد: این باید یک پیش شرط باشد؟ یعنی اگر در میان گفتگوها، طرف ایرانی گفت لزوم نابودی اسرائیل غیرقابل مذاکره است، این به معنای شکست توافق خواهد بود؟ روبیو نیز پاسخ داد: قطعا! چراکه در این صورت، ایران باز هم کشوری خواهد بود که خواستار نابودی متحد قوی ایالات متحده است.

شرط به رسمیت شناختن اسرائیل در مذاکرات هسته ای، اولین بار از سوی نتانیاهو مطرح شد و اوباما در واکنش گفته بود، شرطی که نتانیاهو گذاشته مثل این است که آمریکا بگوید هیچ توافقی را امضا نخواهد کرد مگر آنکه به طور کلی ماهیت ایران عوض شود.

 

 

 

جام نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار