بازگشت دانشگاه به دوران دوم خرداد

با فضاسازی که توسط دولت و تیم حاکم بر وزارت علوم در حال شکل گیری است دانشگاه ها در حال بازگشت به دوران دوم خرداد هستند.

وعده «نفس کشیدن» دولت به اصلاح طلبان به «نفس کش طلبیدن» اصلاح طلبان تبدیل شد+تصاویر

«من حق آب و گل دارم. من را اینجا راه نمی‌دادند، نمی‌دانم آفتاب از کدام طرف درآمده است؟!»
به گزارش گلستان 24، این سخنان بریده بریده سعید حجاریان مغز متفکر سابق اصلاحات و کسی که معتقد است جنبش دانشجویی حرف مفت است در جمع دانشجویان دانشگاه تهران است که روز گذشته گفته شد. مراسمی که طبق ادعای نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران مجوز نداشت!برنامه ای که شعارها و دست نوشته های ساختارشکنانه و تصاویر سران فتنه88 در آن دیده می شد.


روز گذشته دانشگاه تهران شاهد حضور عناصر تندرو و محکومین امنیتی و براندازان فعال در فتنه 88 بود.از سعید حجاریان که روزی گفته بود «جنبش دانشجویی حرف مفت است» در مراسم دانشگاه تهران بودند تا افرادی مانند کیوان صمیمی فعال فتنه و محکوم امنیتی و هوادار گروهک نهضت آزادی و ملی و مذهبی ها تا عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دوران اصلاحات و محکوم امنیتی فتنه88 که دوران زندان او تمام شده و امروز بعنوان نویسنده ثابت رسانه های ضد انقلاب در حال انجام هرگونه هتاکی و نثار توهین های مختلف و انتشار اتهامات واهی علیه صدر تا ذیل نظام می باشد!


همچنین در این مراسم کامبیز نوروزی حقوقدان جریان اصلاحات که خود نیز دارای پرونده های گوناگون است ،حمید رضا جلایی پور استاد تندرو و اصلاح طلب دانشگاه و از فعالین فتنه 88 و همچنین عباس عبدی که به تازگی دز انتقاداتش از اصلاح طلبان بالا رفته و مورد غضب آنها واقع شده است حضور داشتند.


بازگشت مغز معیوب اصلاحات به دانشگاه به قدری برای رسانه های اصلاح طلب مهم بود که برای مثال روزنامه شرق با تیتر کردن این موضوع با عنوان " بازگشت پس از یک دهه" گزارش یک خود را به متن از پیش آماده شده و نه چندان مهم حجاریان  که توسط دانشجویان خوانده شد ارائه داد!
با نگاهی به اتفاقات اخیر دانشگاه امیرکبیر و سخنان هاشمی و همچنین اظهارات چندی پیش عارف در این دانشگاه و همچنین رویدادهای اخیر دانشگاه تهران به نظر می رسد با فضاسازی که توسط دولت و تیم حاکم بر وزارت علوم در حال شکل گیری است دانشگاه ها در حال بازگشت به دوران دوم خرداد هستند و با تبدیل به باشگاه سیاسی احزاب و جریانات سیاسی منویات این جریانات را در دانشگاه ها دنبال می کنند.


رهبر انقلاب در دیدار ماه رمضان سال گذشته خود با جمعی از اساتید دانشگاه‌ها فرمودند: «سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت.»
اصلاح‌طلبان همواره برای ورود به دانشگاه‌ها برنامه و شیوه و روش خود را داشته‌اند. این جریان سیاسی به دانشگا‌ه‌ها به صورت یک محیط علمی و آکادمیک نگاه نمی کند و بیشتر با توجه به قشر جوان سعی کرده فضای دانشگاه‌ها را به سمت هیجانات و احساسات کاذب هدایت کند تا با بسترسازی در این جهت به اهداف سیاسی خود دست یابد.حال این هیجانات می تواند تحت عنوان مسائل فرهنگی و رقاصی دانشجویان در کف دانشگاه ها و خوابگاه ها باشد خواه وی تواند برگزرای میتینگ ها و جلسات سیاسی از این دست در دانشگاه ها باشد.
دانشگاه ها با برنامه ریزی تیم اصلاح‌طلبان حاکم بر وزارت علوم که بسیاری از آنها از فعالین فتنه بوده اند به دانشگاه  به عنوان یکی از سکوهای پرتاب برای حضور این جریان سیاسی در انتخابات آتی مجلس و ریاست جمهوری نگاه می کنند. کنش‌های سیاسی دانشگاه های مختلف نظیر امیر کبیر،تهران و ... رخ داده نشان از وقوع نوعی رادیکالیزم جدید برای انتقال فضای دوم خرداد به دانشگاه‌ها را دارد؛ دانشگاه‌هایی که همواره از سوی اصلاح‌طلبان به بستری برای جولان سیاسی و بعضا فتنه‌انگیزی این جریان بدل شده است.
به نظر می رسد وعده ای که در ابتدای دولت یازدهم به اصلاح طلبان داده شد مبنی بر اینکه «.... کاری می کنیم که بتوانید نفس بکشید...» به شدت در حال عملیاتی شدن و کار اصلاح طلبان از« نفس کشیدن » گذشته و به «نفس کش طلبیدن» مثل همیشه رسیده است!/سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار