بیانیه جعلی که بازتاب جهانی پیدا کرد

هفته گذشته یک سایت محلی در استان گلستان خبراز سفر قریب الوقوع سید حسن خمینی و ناطق نوری برای سخنرانی در یک همایش در این شهر داده بود . این خبر البته ذیل یک بیانیه بود که امضای انصار حزب الله آن منطقه را داشت .

آیا انصار حزب الله استان گلستان واقعا سید حسن خمینی را تهدید کرده بودند؟!

به گزارش گلستان 24 به نقل از ساجد نیوز این بیانیه البته آنقدر مهم بود که بازتابش از سوی یک روزنامه اصلاح طلب سر و صدای زیادی ایجاد کند .
هر چه بود این ماجرا آنچنان با واکنش های مختلف مواجه شده که انصار حزب الله گلستان در یک بیانیه رسمی متن بیانیه منسوب به خود را تکذیب کرد.
در این بیانیه آمده است:این بیانیه جعلی شیطنت جدید مدعیان اصلاح طلبی و فرار به سمت جلو با هدف انحراف افکار عمومی از ناکامی های دولت در تحقق وعده ها و شعارهای حل مشکلات معیشتی مردم باشد . چون این جریان ، حیات سیاسی خود را در حال حاضر در جنجال های سیاسی و مظلوم نمایی می داند و این رویه مغایر با شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی با مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده ادامه داد:عملکرد انصار حزب الله گلستان نشان از این واقعیت دارد که عقد اخوت با هیچ جریان و گروه سیاسی نبسته و از مسئولینی که تخلفی مرتکب شوند بر اساس فریضه واجب امربه معروف و مبتنی بر شرایط و مراتب فقهی آن تذکر می دهد .
انتقاد از روسای قوا و وزرا و حتی مسئولین امنیتی در موارد خاص نشان از این رویه شفاف  و قاطعانه است ، اما نکته حائز اهمیت اینکه همه این بیانیه ها با سربرگ و شماره و مهر رسمی روابط عمومی این تشکل منتشر و در وبلاگ و سایت رسمی انصار حزب الله نیز انعکاس می یافته است.
شایسته است حامیان گفتمان سازش و تحقیر ، بجای همدلی و همزبانی با شیطان بزرگ و خوشحالی در گرفتن عکس یادگاری با خانم اشتون و آقای کری و اعلام فتح الفتوح بودن مذاکره با دشمنان ملت ، وعده های انتخاباتی اقای روحانی را مرور نمایند.
البته جای تاسف اینکه مراسم سالگرد نمایندگان فقید استان گلستان به بستری برای جولان جریان سیاسی معلوم الحالی در گلستان تبدیل شده که همه ساله با سوء استفاده از بیت المال تمام اهتمامش تطهیر سران فتنه و حامیان آنها در گلستان است.
یکی دیگر از سوء استفاده ها از این مراسم نیز برگزاری میتینگ سیاسی برای کسانی است که وزن سیاسی و عقبه مردمی ندارند اما در این مراسم به دنبال گدایی رای هستند ؛ در دروغ و نفاقشان هم همین بس که در طول سال هیچ خبری از خانواده های بازماندگان عزیزان فقید هواپیمای یاک 40 نمی گیرند.

چه کسی اولین بار منتشر کرد؟

 


اما این تکذیببه درحالی منتشر شده است که سایت گلستان ما که از تیترها و مطالب آن می توان دریافت که قطعا این سایت متعلق به اصلاح طلبان نیست در تاریخ 94/1/30
بیانیه ای را روی خروجی خود قرار داد که در آن انصار حزب الله گلستان در خصوص سخنرانی احتمالی ناطق نوری یا سید حسن خمینی در یادواره یاک 40 هشدار داده بود!این بیانیه اگرچه اکنون در صفحه اول سایت وجود ندارد اما همچنان می توان مطالب کامل را آن را با یک جستجوی ساده در میان اخبار آن سایت یافت. (لینک این خبر را اینجا ببینید)
در این بیانیه آمده بود :  طبق شنیده ها گویا قرار است برای یادواره مرحومان حادثه سقوط هواپیمای یاک 40 که در آن تعدادی از نمایندگان استان گلستان رحلت کردند ، حجت الاسلام ناطق نوری یا سید حسن خمینی سخنرانی نمایند.
به همین خاطر به شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان و بانیان این مراسم هشدار می دهیم که مبادا کاری کنند مجلسی در نظام جمهوری اسلامی مهیا شود تا مثل سال گذشته علی مطهری بیاید و بگوید که رهبری هم قابل نقد است و می توان ولایت فقیه را هم نقد کرد.
همچنین انصار حزب الله در این بیانیه اعلام کرد که با توجه به نزدیک بودن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جدید و شائبه انتخاباتی بودن این یادواره از حضور چهره هایی که قصد حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را دارند خودداری شود تا همچنان همگان به قانون اساسی به عنوان میثاق خون شهدا پایبند بمانند.
لذا از فرماندار جبهه رفته و ایثارگر گرگان دکتر یحیی خاکی می خواهیم تا با نگاهی بی طرفانه قضایا را رصد کند و نگذارد از پول بیت المال یادواره ای برگزار شود که پلی برای پرتاب سیاسیون باشد و خون شهدای جنگ تحمیلی پایمال گردد.
انصار حزب الله گلستان تا روز یادواره تمامی حرکات را رصد می کند و به بانیان مراسم هشدار می دهد که همانند شعار دولت اعتدال در مسیر قانون و عدالت حرکت کنند و فضایی را فراهم نکنند تا حوادثی چون شیراز بوجود بیاید.
والسلام علی من اتبع الهدی
روابط عمومی انصار حزب الله استان گلستان
94/01/30

سید حسن خمینی:ضعف برخورد وزارت کشور در حادثه شیراز جریانات دیگر را جری کرده است
اما این بیانیه بلافاصله با واکنش تند حجت الاسلام سید حسن خمینی مواجه شد.
یادگار امام در حاشیه بازدید از سازمان پرتال امام خمینی  در واکنش به این اطلاعیه ، اظهار داشت: نمی‌دانستم که این برنامه وجود دارد و قصد سفر هم نداشتم، اما اگر برنامه ی سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه مندان امام به گونه ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم عدد را سر جای خود می نشانند.
 وی با بیان اینکه به نظرم این امور را وزارت کشور باید پیگیری کند، افزود: ضعف برخورد وزارت کشور در حادثه شیراز مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است.(متن خبر را اینجا بخوانید)
حالا پس از همه این تحولات در رخدادی جدید سایت گلستان ما در گزارشی تفصیلی واکنش های استانی و ملی را در این مورد بررسی کرده است. این سایت نوشته :«صبح دوشنبه 31 اردیبهشت ماه نامه ای تحت عنوان بیانیه انصار حزب الله گرگان به دفتر این پایگاه خبری تحلیلی ارسال شد که پس از مشاهده متن نوشته و لحاظ  نمودن مواردی از قبیل : در پیش بودن مراسم یاک 40 که شائبه انتخاباتی بسیار پر رنگی دارد ، موارد خاص مربوط به سخنران مراسم سال قبل ، برگزاری مراسم از جیب بیت المال و از طرفی صدور بیانیه های انصار حزب الله در برخی موارد مشابه و ... ؛ با فرض صدور و ارسال این بیانیه از سوی انصار حزب الله گرگان نسبت به انتشار این بیانیه اقدام گردید .
گویا لحن و متن بیانیه به گونه ای هدفمند تنظیم شده بود تا علاوه بر مشابهت با سایر بیانیه های انصار حزب الله گرگان با اشاره به سخنرانی احتمالی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری و یا حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم گرامیداشت مرحومان سانحه یاک 40 در سال جاری و ضمن هشدار به شورای شهر و شهرداری گرگان و بانیان مراسم ، درخواستی از فرماندار گرگان در آن گنجانده شده بود و در پایان با درخواست حرکت در مسیر قانون و عدالت از بانیان ، کنترل فضا و مراسم مطرح گردیده بود تا حادثه ای چون شیراز به وجود نیاید .»
البته در همین خبر از هوشیاری مقامات ارشد استانی در مواجهه با یک بیانیه جعلی تقدیر شده است و حتی اشاره ای به خبرسازی جعلی که خود مسبب آن بوده اند،نکرده اند :«لینک خبر را اینجا ببینید»

ساجد نیوز

ارسال نظر

  • محسن
    0

    این موضوع رو دیشب بی بی سی زیرنویس کرد.خودم دیدم

آخرین اخبار