سید مهدی شبستانی، در پاسخ به سوال گلستان24:

در کنفرانس ریاض، هیچ کدام از نمایندگان اصلی یمن حضور نداشتند. این کنفرانس فقط به آتش جنگ دامن می زند.

کنفرانس ریاض فقط به آتش جنگ دامن زد

سید مهدی شبستانی، فعال فرهنگی و هنری شهرستان گنبد، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که عربستان سعودی سرسپردگی خودش را به حامیان غربی  و آمریکا خود ثابت کرده و با چراغ سبز آن ها حرکت می کند، می گوید: جنگ قدرت همچنان در بین آل سعود غوغا می کند. این حکومت فاسد به بن بست خود نزدیک می شود. سردمدارن آل سعود تلاش می کنند موضوع اختلاف درون خانوادگی خود را پنهان کنند.

شبستانی معتقد است که عربستان از ناحیه یمن و شیعیان احساس خطر می کند و می ترسد از این که مردم کشورش هم با الگو گرفتن از دیگر کشور ها بر علیه این حکومت قیام کنند.

وی می گوید: عربستان هم دوست ندارد که در بحث مذاکرات هسته ای کار ما خوب پیش رود و سعی می کنند که در مذاکرت خلل ایجاد کنند. همه دنیا می دانند که سیاست های این کشور چندگانه است.

کنرانس ریاض شبستانی

این فعال فرهنگی با اعتراض به کنفرانس ریاض می گوید: در کنفرانسی که در ریاض برگزار شد، نمایندگاه اصلی یمن حضور نداشتند. نتایج این گفت و گو ها به بحران یمن دامن می زند و آتش این جنگ را بیشتر می کند.

وی می گوید: مردم در سراسر دنیا می بینند که جنایت کاران آل سعود، با سلاح هایی مث F15  و هلیکیپتر های آپاچی بر سر مردم بی دفاع یمن بمب می ریزند. تجمعات مردمی و کمپین های مختلف مردمی در سراسر دنیا، اثرات خوبی دارد و نگاه ها را به خود بر می گرداند تا مجامع جهانی مثل سازمان ملل دست بکار شوند و جلوی این فجایع را بگیرند.

شبستانی تاکید می کند که شیعیان در هیچ زمانی شروع کننده جنگ نبودند. ما این حرف را به بقیه مسلمانان دنیا می گوییم، هیچ مسلمانی نباید جنگ طلب باشد و ما همه طرفدار صلح هستیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار