تلاش دولت برای اجرای کنسرت‌های مسئله دار

رسانه های دولتی نظیر ایسنا و ایرنا تمام تلاش خود برای برندسازی از این خواننده مسئله دار را به کار بستند تا هزینه برخورد با این فرد برای نظام بالا باشد.

 ناخوشایند شدن حال معاون وزیر ارشاد از لغو کنسرت همای پرواز / رسانه های دولتی از خواننده لندنی برندسازی می‌کنند؟
به گزارش گلستان 24، این کنسرت بنا به دستور مقام محترم قضایی تا اطلاع ثانوی لغو شده است. مبلغ دریافت شده ظرف ۷ روز به حساب خریداران عودت داده خواهد شد." این قسمت مشترک گزارش رسانه های اصلاح طلب است که درباره لغو کنسرت پرواز همای خواننده مسئله دار به نگارش درآوردند. 
در اکثر این گزارش ها به این نکته اشاره می شد که علیرغم سیر قانونی که برای اجرای این کنسرت درنظر گرفته شد این برنامه لغو شد.
 
سیدعلی نیکونیا - مدیر دفتر تولید و روابط عمومی موسسه آوای هنر که وظیفه اجرای این کنسرت را داشت قبل از خبر لغو این اجرا گفته بود: این برنامه پس از طی مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی در تهران برگزار خواهد شد.
 
علی مرادخانی نیز در ادامه این سناریو درباره لغو کنسرت «پرواز همای» در تهران طی چند روز گذشته گفت: مجوزهای لازم برای کنسرت همای در تهران صادر و هماهنگی‌ها انجام شده بود، اما دادگاه فرهنگ و رسانه نامه‌ای برای ما فرستاد که بر مبنای آن این اجرا لغو شد.
 
معاون وزیر ارشاد در امور هنری که در حاشیه بازگشایی ارکستر ملی ایران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: این اتفاق ناخوشایند است و چنین ناهماهنگی‌هایی که در راستای صدرور و لغو یک مجوز صورت می‌گیرد، اتفاق خوبی نیست که بنده امیدوارم زودتر حل شود.
 
 کنسرت‌های مسئله دار
 
ناخوشایند خواندن این اتفاق درحالی از جانب وزیر ارشاد گفته شد که سعید جعفرزاده احمد سرگورابی یا همان پرواز همای کسی است که بعد از آن که توانست مخاطبی برای خود جذب کند، به سراغ اشعاری کفرآمیز آمد که بیشتر آن‌ها را خود او سروده بود و در اوج گستاخی به پایه‌های اعتقادی ادیان ابراهیمی می‌تازد و مفاهیم همچون بهشت و جهنم را زیر سوال می‌برد!
 
پرواز همای که به گفته خودش از طرفداران پر و پاقرص زبان پارسی محسوب می‌شود و اصلا با همین بهانه نام خود را عوض کرده است، در روزهایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کرد بارها با شبکه‌های ماهواره‌ای ضدنظام مصاحبه کرد که از جمله‌ی آن‌ها مصاحبه با «شباهنگ» و مصاحبه با «امیر مهیم» شاعر فراری از کشور بود که یکی از برنامه‌سازان بی‌بی‌سی فارسی محسوب می‌شود. اما حضور وی در ایران با یک سیل اخبار رسانه ای در حمایت از وی همراه بود. رسانه های دولتی نظیر ایسنا و ایرنا تمام تلاش خود برای برندسازی از این خواننده مسئله دار را به کار بستند تا هزینه برخورد با این فرد برای نظام بالا باشد.
 
به این تیترها دفت کنید:
فروش قابل توجه بلیت کنسرت پرواز همای
پرواز همای» که پس از هشت سال مجوز اجرا در کشور را گرفته، براساس اعلام سایت فروش بلیت‌های کنسرت این خواننده، توانسته است تعداد زیادی از بلیت‌ها را در مدت چند ساعت به فروش برساند.
 
پرواز همای بر فراز تهران
«پرواز همای» که چند سالی است در حوزه‌ی موسیقی سنتی فعالیت‌هایی کرده، سرانجام توانست مجوز اجرای زنده در ایران بگیرد و به‌زودی در تهران روی صحنه می‌رود.
 
توضیحات مرادخانی درباره لغو کنسرت همای
علی مرادخانی درباره لغو کنسرت «پرواز همای» در تهران گفت: مجوزهای لازم برای کنسرت همای در تهران صادر و هماهنگی‌ها انجام شده بود، اما دادگاه فرهنگ و رسانه نامه‌ای برای ما فرستاد که بر مبنای آن این اجرا لغو شد.
 
همای پرواز در یادداشتی که در خبرگزاری ایسنا منتشر کرد خود را "فرزند انقلاب" خواند و نوشت: "هر کسی در گذشته‌ زندگی خویش، اشتباهاتی داشته است که با مرور زمان به حقیقت دست پیدا کرده و راهش را پیدا می‌کند. من نیز یک انسانم که پی به اشتباهاتم برده‌ام و امروز تلاش می‌کنم تا ثابت کنم من هم فرزند همین سرزمینم. بلاتشبیه، مگر جز این است که امام حسین علیه‌السلام به حُر ریاحی که از یزیدیان بود، اعتماد کرد و او را بخشید؟ اما شما به یک جوان که دوست دارد به وطن و مردم سرزمین و نظامش خدمت کند، هزار تهمت ناصواب می‌زنید تا فرصت اثبات خویش را نداشته باشد؟"
 
اما بازدید کوتاهی از وب سایت وی نشان می دهد فرد توبه کرده مورد نظر حتی عکس های خود با شخصیت های طاغوتی نظیر بهروز وثوق بازیگر قبل از انقلاب و شهره آغداشلو را نیز پاک نکرده است.
 
مراد خانی معتقد است به زودی اتفاقات خوبی را در این حوزه خواهید شنید که تعامل سه قوه را دربرمی گیرد و یکی از موضوعات مهم مورد بحث آن موضوع کنسرت‌هاست.
 
به راستی چرا حمایت از خواننده مسئله دار تا این میزان برای دولت مهم است؟/سراج 24
 

ارسال نظر

آخرین اخبار