برنامه‌های متن و حاشیه، حذف و اضافه و هفت در ماه رمضان از شبکه سه پخش نمی‌شود و این برنامه‌‌ها بعد از ماه رمضان در ساختار جدید به مخاطبان ارائه خواهد شد.

اوس موسی هم به «پایتخت۴» می‌آید

به گزارش گلستان 24، دکتر داوود نعمتی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اعلام خبر فوق گفت: تغییر در ساختار و رویکرد این برنامه‌ها برای جلوگیری از تکراری شدن آنها و جلب رضایت بیشتر مخاطبان است. در ساختار جدید امکان تغییر مجری هم وجود دارد.

نعمتی با اشاره به مجریانی که شاید جای گبرلو را در برنامه هفت بگیرند، توضیح داد: هنوز هیچ چیز قطعی نشده و اگر قرار باشد مجری برنامه هفت تغییر کند، هنوز مجری جایگزینی برای او در نظر گرفته نشده است.

نعمتی درباره همزمانی پخش برنامه محله گل و بلبل با برنامه‌های ماه عسل و خندوانه گفت: برنامه‌ عموپورنگ ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه شروع می‌شود و تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد. برنامه ماه ‌عسل هم ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه شروع می‌شود، مقداری از این همپوشانی جدول پخش برای ایجاد رقابت بین شبکه‌هاست و این‌که هرشبکه‌ای برنامه بهتری برای بینندگان تدارک ببیند، مردم هم جذب همان برنامه می‌شوند. برنامه خندوانه هم در ماه رمضان ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود اما همان شب ساعت ۲۴ و روز بعد در ساعات ۷، ۱۱ و ۱۴ و ۳۰ دقیقه تکرار می‌شود بنابراین اگر مردم علاقه‌مند به تماشای این برنامه باشند و پخش اول آن را از دست بدهند، می‌توانند تکرار آن را تماشا کنند.

برنامه رادیو هفت بین مردم طرفداران زیادی داشت و حدود ۵ سال از شبکه آموزش به نمایش در آمد اما به دلیل تغییر ساختار و تعریف جدید از شبکه آموزش، سازندگان این برنامه نتوانستند خود را با این ساختار منطبق کنند و از بینندگان خود خداحافظی کردند. این در حالی است که در همه دنیا تغییر در فرم و محتوای یک برنامه هر چند باسابقه و محبوب امری کاملا عادی است.

نعمتی درباره رویکرد شبکه آموزش گفت: در دوره جدید همه شبکه‌‌ها باید طبق تعریف هویتی خود برنامه تولید و پخش کنند. برای شبکه آموزش هم رویکرد آموزش‌های مهارتی تعریف شده است و برنامه رادیو هفت با قالب و فرمی که داشت در این ساختار قرار نمی‌گرفت. سازندگان برنامه رادیو هفت و مدیران شبکه آموزش جلسات زیادی با یکدیگر گذاشتند تا به تفاهم برسند و پخش این برنامه ادامه پیدا کند اما این مذاکرات به نتیجه نرسید و برنامه رادیو هفت از تلویزیون خداحافظی کرد.

وی با ذکر این نکته که برنامه موسیقیایی دستان هم از شبکه آموزش پخش نخواهد شد چون در تعریف و ساختار جدید این شبکه قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: سازمان صدا و سیما شبکه‌ها را بازتعریف کرده تا بتواند در شبکه‌ها و برنامه‌‌ها تنوع ایجاد کند. برنامه‌سازان می‌توانند با تعاریف جدید شبکه‌ها برنامه‌‌های متنوع تولید کنند که هم محتوای تازه‌تری داشته باشد و هم از فرم جدیدتری بهره‌مند شده باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار