مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که ۱۰ درصد از فعالیت های ارشاد را موسیقی تشکیل می دهد، گفت: ۹۰درصد فعالیت های این دستگاه در قالب مباحث قرآنی و آموزه های دینی است.

۱۰ درصد از فعالیت های ارشادگلستان را موسیقی تشکیل می دهد

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: ۳۴ موسسه قرآنی تحت پوشش این اداره با رویکرد آموزش، تدبیر، تدبر، تئاتر و نمایش به فعالیت مشغول هستند.

سال گذشته ۱۷۹ اثر در ارشاد گلستان تولید شد

وی با بیان این نکته که در سال گذشته ۱۷۹ تولید اثر در حوزه فعالیتهای ارشاد استان داشتیم، افزود: ۹۵ مورد این تولیدات مربوط استان بوده است.

این مسئول گلستانی با بیان اینکه ۴۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال هستند، بیان کرد: با یک نگاه منصفانه می توان دریافت که اداره ارشاد گلستان در ماموریتهایش به وظایف خود عمل کرده است.

وی با تاکید بر این که قانون فعالیتهای قرآنی، نماز و حجاب دیده، فعالیتهای موسیقی را در برنامههای ما گنجانده است، افزود: به تمام مباحثی که در شرح وظایف اداره قرار دارد سعی شده به خوبی پرداخته شود.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه ما موظف هستیم در چارچوب فعالیتهای قانونی و ماموریت سازمانی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری انجام وظیفه کنیم، افزود: وقتی موضوعی از مجرای قانونی پیگیری میشود از قداست برخوردار است، در تعارض بین قانون جمهوری اسلامی و سلایق شخصی قانون مقدم است و این مهم هم به عقل و مبانی شرع مطابق است.

وی ادامه داد: اداره ارشاد گلستان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، مواد مخدر و فعالیت های فرهنگی اقدامات زیادی انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شرح وظایف وزارت ارشاد را وسیع توصیف کرد و افزود: شرح فعالیت این دستگاه از ریزترین مباحث تا کلی ترین مباحت در حوزه اجتماعی، فرهنگی، هنری و دینی را شامل می شود.

وی اعتبارات تخصیص داده شده به این بخش را نامتناسب با شرح فعالیت هاش دانست و تصریح کرد: پرداختن به تمامی مباحثی که در شرح وظایف گنجانده شده با این اعتبارات، مدیریت جهادی را می طلبد.

حجت الاسلام فضیلت از آمادگی برای واگذاری مجتمعها و فضاهای فرهنگی ارشاد اسلامی گلستان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در قالب ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری مجتمعها و فضای فیزیکی  ارشاد اسلامی واگذار می شود.

برگزاری کنسرت قرآنی در نمایشگاه قرآنی ماه رمضان

وی از برگزاری کنسرت قرآنی در نمایشگاه قرآنی ماه رمضان خبر داد و گفت: این کنسرت قرآنی از ۶ تا ۱۱ تیرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

این مسئول گلستانی با بیان این نکته که ۲۸ غرفه در نمایشگاه قرآنی دائر است، افزود: سعی شده در این نمایشگاه بیشتر از کارگاه، محصول و نمایش تولیدات قرآنی استفاده شود.

وی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه قرآنی به دنبال این هستیم تا بازدیدکنندگان محصولات فرهنگی و هنری را خریداری و یا از آن استفاده بصری کنند.

حجت الاسلام فضیلت غرفه سخت افزارهای قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، غرفه علمی، انیمیشن های قرآنی و حجاب و عفاف را از جمله غرفه های این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: در غرفه عفاف و حجاب فروش و الگوگیری از محصولات را خواهیم داشت.

وی از وجود غرفه انتشارات قرآنی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: کتب ادعیه و قران در این غرفه به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان غرفه کودک قرآنی و هنر در قرآن را از جمله غرفه های فعال نمایشگاه قرآنی ماه رمضان دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاثیرگذاری و آموزش در سنین پائین، غرفه کودک قرآنی با طرح مباحث مرتبط با آموزه های دینی در این غرفه مطرح می شود.

وی در پایان از برگزاری محفل انس با قرآن در شهرستان های استان خبر داد و گفت: فیلم های کوتاه و بلند در مدت برگزاری نمایشگاه در سالن سینماهای استان و مجتمع های فرهنگی و هنری اکران می شود.

/مهر

ارسال نظر

  • t
    0

    جمع کن بابا ...
    ارشاد غیر اسلامی

آخرین اخبار