مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان:

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت:گلستان شاهد حضور پژوهشگران بزرگی در حوزه فرهنگ است.

گلستان شاهد حضور پژوهشگران بزرگی در حوزه فرهنگ  است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالحی میرزاعلی در روز قلم و بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان  ویژه برنامه ملی " از تبار قلم" در سطح ملی برگزارشد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور هرسال برنامه های شاخصی درحوزه اصحاب فرهنگ برگزار میکند که یک سال  با ویژه برنامه  چهل قلم و سال دیگر  با راویان بالندگی و امسال شاهد ویژه برنامه از تبار قلم هستیم.

وی افزود: کتاب آسمانی ما با بخوان شروع شده و کلماتی چون قلم در آن به کار رفته لذا فرهنگ اسلامی ما فرهنگ علم وکتاب است که باید از اصحاب قلم واصحاب کتاب و نویسندگان تجلیل کند چرا که پویایی جامعه به کتاب و اصحاب قلم بستگی دارد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، خوانش غزلی از فریبا یوسفی عضو  شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معرفی  رزومه استاد کریم اله قائمی توسط مریم اسماعیلی کارشناس فرهنگی اداره کل و مجری برنامه همچنین خوانش شعری محلی از استاد کریم اله قائمی واشاره وی به آشنایی با ۳۰گویشور از دهه ۱۳۴۰و تلاش برای احیای فرهنگ عامه وزبان محلی درطول این نیم قرن از بخش های دیگر برنامه بود.

اهدای لوح تقدیر دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور  توسط عبدالحی میرزا علی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به کریم اله قائمی  پایان بخش مراسم بود.

گفتنی است همزمان با برنامه بزرگداشت گلستان، سه استان گیلان، مازندران وقزوین نیز مراسم بزرگداشت برگزار کردند.

ویژه برنامه " از تبار قلم" در قالب ۸ برنامه از روز شنبه مورخ ۱۹ تیر ماه تا ۲۸ تیر هر روز در سه وچهار استان برگزار می شود که در پایان روز ۲۸ تیرماه در هر ۳۱ استان کشور از پیشکسوتان عرصه قلم تجلیل به عمل می آید.

 

 

 

 


 

ارسال نظر

آخرین اخبار