مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان تأکید کرد

آخوند میرزاعلی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: نهادینه سازی و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضرورت دارد.

لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه

به گزارش گلستان ۲۴؛ «آخوند عبدالحی میرزاعلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 24 آبان روز جهانی کتابخوانی و کتابداری است و در این روز برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان ادامه داد: اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتابخوانی و ترویج آن بین نوجوانان و جوانان یکی از راه های توسعه فرهنگی به شمار می رود که باید نسبت به آن اهتمام شود.


 
آخوند میرزاعلی افزود: دین و تاریخ ما انس و الفت همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد لذا معجزه بزرگ پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) کتابی به نام قرآن کریم است و قرآن کریم بهترین کتاب برای سعادت انسان به شمار می رود.

 

وی ابراز داشت: به مناسبت روز جهانی کتابخوانی و کتابداری از کتابداران برتر استان تجلیل می شود و همچنین از پیشکسوتان، بازنشستگان و شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی تجلیل می شوند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان تصریح کرد: امروز روز جشن کتاب و کتابخوانی است و هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و کتاب بهترین نعمت و بزرگترین چراغ سعادت الهی به شمار می رود.

 

آخوند میرازعلی خاطرنشان کرد: باید با کتاب انس بگیریم چرا که خداوند در عظمت کتاب و کتابخوانی در قرآن کریم به قلم و آنچه که می نویسد سوگند یاد کرده است.

 

وی بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش دهیم تا بتوانیم با کتاب مانوس شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار