از سوی مدیریت آموزش بعثه‌ مقام معظم رهبری؛

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی اظهار داشت: مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری به منظور بهره‌گیری بیشتری زایران ایرانی جهت اعزام به حج تمتع و استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و آشنا شدن هر چه بیشتر زایران با مباحث اخلاقی و معنوی، طرح ختم قرآن را ویژه زایران حج تمتع برگزار می‌کند.

طرح ختم قرآن ویژۀزایران تمتع برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری به منظور بهره‌گیری بیشتری زایران ایرانی جهت اعزام به حج تمتع طرح ختم قرآن را ویژه زایران ایرانی برگزار می‌کند.

وی افزود: این طرح با هدف استفاده بیشتر زایران ایرانی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و آشنایی هر چه بیشتر زایران با مباحث اخلاقی و معنوی از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زایرانی که علاقه‌مند هستند تا در این طرح بزرگ قرآنی شرکت کنند باید کلمه "رمضان" را به سامانه 3000828881 ارسال نمایند تا شماره جزء آنها برایشان ارسال شود.

وی به برگزاری جلسات ویژه معارفی با محوریت قرآن در ماه رمضان در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: قرار است در ماه شوال نیز همایش بزرگ عمومی برگزار شود. همچنین برنامه‌ای ویژه بانوان در تمام شهرها داریم که یک پزشک خانم متخصص به همراه دو مبلغه حضور می‌یابند و به بیان مسائل بهداشتی و معنوی مخصوص خانم‌ها می‌پردازند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: کلاس های انلاین ویژه زائران حج از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا کنون موضوعات متنوعی از قبیل احکام و مناسک حج، احکام مبتلابه زائران، اخلاق و آداب زیارت، اسرار و معارف حج، تاریخ و اماکن مکه و مدینه منوره ، شبهات وهابیت ، عقاید شیعه، احکام ویژه بانوان و ..... با حضور زائران حج برگزار شده است.

وی با بیان این که این جلسات تا شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: زائران حج تمتع می توانند با مراجعه به سامانه زائر به نشانیzaer.hajj.irو نصب نرم افزار کلاس با در کدملی خود در محل نام کاربری و رمز عبور از کلاس ها استفاده نمایند.

لازم به ذکر است، سازمان حج وزیارت کشورمان اعلام کرده است که عملیات اعزام زایران جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع از اول شهریورماه آغاز می‌‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سال جاری بیش از 64 هزار ایرانی به سرزمین وحی جهت انجام مناسک حج تمتع اعزام شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار