کره جنوبی یکی از پر سرعت ترین اینترنت های جهان را دارد و سرعت آن ۱۰۹.۰۴ مگابیت‌برثانیه و پهنای باند اینترنت آن  ۱۶۹.۷۴ مگابیت‌برثانیه می باشد.

کره جنوبی و فیلترینگ فضای مجازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ کره جنوبی یکی از پر سرعت ترین  اینترنت های جهان را دارد و سرعت آن ۱۰۹.۰۴ مگابیت‌برثانیه و پهنای باند اینترنت آن  ۱۶۹.۷۴ مگابیت‌برثانیه می باشد.

اما آیا کره جنوبی اینترنت خود را رها کرده و با صفحات ، سایت ها و مطالب غیر قانونی و غیر اخلاقی هیچ برخورد نکرده است ؟( مطالبی که برخی ها در ایران القاء می کنند !!! )

برخلاف توهمی که در ایران تبلیغ می‌شود کشورهایی که از آنان به نام کشور آزاد و بدون فیلترینگ و ... نام می برند ، با روش‌های متعدد سعی در عدم دسترسی شهروندان به سایت‌های غیرمجاز دارند .

کره جنوبی یکی از این کشورها است که برای حفظ سلامت جامعه به #فیلترینگ سایت‌ها و مهمتر از آن حذف همیشگی سایت‌های کره‌ای اقدام می‌نماید !

فقط در یک‌ سال  ، ۸۶۰۰۰ سایت در کره فیلتر شدند که از این بین ۲۳۰۰۰ سایت کره‌ای به طور کلی حذف شدند. در همان سال ۵۰۰۰ کامنت از توییتر و فیس‌بوک به دستور مقامات کره‌ای پاک شدند .

سایت‌هایی که تعطیل شدند غیر از فیلم‌های غیراخلاقی و قمار شامل بازی‌های آنلاین هم می‌شدند! 

طبق قوانین کره بازی آنلاین بین ساعت ۱۲ تا ۶ صبح برای زیر ۱۶سال ممنوع است و افراد باید با کارت شناسایی رسمی در این سایت‌ها ثبت‌نام کنند و در صورت عدم رعایت قانون و آنلاین بودن افراد زیر ۱۶سال در ساعات مذکور ، سایت مربوطه فیلتر می‌شود .

همچنین تلفن همراه هایی که به نام افراد زیر ۱۹ سال ثبت شده‌اند باید آپ‌های فیلترینگی داشته باشند که بطور خودکار آپ‌های غیرمجاز را در گوشی فیلتر کنند و والدین هم می‌توانند از طریق این آپ‌ها مواردی که مناسب نمی‌دانند را بلاک کنند.

حال این را مقایسه کنید با ایران که دانش آموز ۶ _ ۷ ساله به بهانه آموزش های مجازی و شاد به همان اینترنت و مطالبی دسترسی دارد که پدرش ، پدر بزرگش ، معلمش و دیگران دسترسی دارند !

اما مطابق با قوانین فضای مجازی در آمریکا اگر در یک خانواده ، پدر و مادر اجازه دهند فرزند زیر 16 سال از اینترنت آنان استفاده کنند دادگاه می‌تواند این فرزند را از پدر و مادر گرفته و به پرورشگاه تحویل دهد ، چون این پدر و مادر  بَدسرپرست شناخته می‌شوند !

 

ارسال نظر

آخرین اخبار